مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

آرمان‌های دفاع مقدس با زبان هنر جاودانه خواهند شد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: اندیشه و آرمانی ماندگار خواهد شد که با زبان هنر فاخر و اثرگذار عرضه شود؛ بر همین اساس جشنواره فانوس یکی از حرکت‌های ماندگار و اثرگذار در راستای تحقق نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۸۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸ - 17October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست کمیته هنری و سینمایی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی با محوریت میزبانی مشهد از پنجمین جشنواره ملی فانوس، به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سایر اعضا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست با اشاره به اهمیت هنر در ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت اظهار داشت: اندیشه و آرمانی ماندگار خواهد شد که با زبان هنر فاخر و اثرگذار عرضه شود؛ بر همین اساس جشنواره فانوس یکی از حرکت‌های ماندگار و اثرگذار در راستای تحقق نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

وی افزود: دفاع مقدس نقطه اوج انقلاب اسلامی است. ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در این حماسه جاوید در برابر دنیای استکبار ایستاد و زیر بار ظلم نرفت و از هویت و ارزش‌های دینی و انقلابی خود صیانت کرد و امروز شاهد هستیم دفاع مقدس به الگویی برای سایر جوامع تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: بدون شک بیان هنرمندانه و پردازش ظریف از منظر هنر، این حماسه عظیم را جاودانه می‌کند و اجازه نخواهد داد خدشه‌ای به ارزش‌های دفاع مقدس وارد شود.

این مسئول تصریح کرد: دولت‌ها در دوره‌های مختلف از اجرای مأموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به‌عنوان راهبرد کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بدور از هرگونه مرزبندی سیاسی حمایت و پشتیبانی ‌کردند.

یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه استانداری خراسان رضوی در ادوار مختلف اقدامات ترویجی در حوزه جهاد و مقاومت را به خوبی حمایت می‌کرده، گفت: بحمدالله برنامه‌های گرامیداشت چهل ‌و یکمین سالگرد دفاع مقدس در استان خراسان رضوی با هم‌افزایی دستگاه‌ها و ساختارها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشکوه خاصی برگزار شد. تاکنون در سامانه ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس 25 هزار فعالیت در قالب 2 هزار و نهصد برنامه اجرایی، ثبت شده است که این عملکرد گواه این است که استان خراسان رضوی می‌تواند در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین و پیشتاز باشد.

وی برنامه‌ریزی برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره ملی فانوس را در قالب کمیته‌های تخصصی، ضروری دانست و گفت: این کمیته‌ها طی چند روز آینده تشکیل خواهند شد تا ضمن برگزاری نشست‌های تخصصی به‌صورت هفتگی، گزارش روند اقدامات ارائه و نسبت به رفع مشکلات اقدام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه مشهد میزبانی پنجمین جشنواره ملی فانوس را بر عهده دارد این جشنواره می‌تواند الگویی مناسب برای سایر استان‌ها باشد. شرکت‌کنندگان در این جشنواره  سفیران خراسان رضوی در سایر استان‌ها خواهند بود و می‌توانند از توانمندی‌های هنرمندان استان مطلع شوند، لذا متولیان باید با قدرت و انسجام برای برگزاری این جشنواره نقش‌آفرینی کنند.

برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس در مشهد

در ابتدای این جلسه جواد فرهنگ‌نژاد مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار استان گزارشی از مرحله استانی پنجمین جشنواره ملی فانوس ارائه کرد و ابراز داشت: ۴۰۵ اثر هنری و سینمایی در موضوعات مرتبط با جشنواره از سوی هنرمندان استان به دبیرخانه واصل شد که بعد از پایان یافتن مهلت شرکت در پنجمین جشنواره فانوس، ارزیابی آثار آغاز شد.

وی ادامه داد: از بین آثار رسیده ۳۴ اثر در بخش‌های تلویزیونی و سینمایی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی رادیویی، موسیقی و سرود و بخش آزاد جشنواره به مرحله کشوری راه پیدا کرد. اسامی منتخبین مرحله کشوری پنجمین جشنواره ملی فانوس نیز پس از ارزیابی اعلام می‌شود و طی مراسمی که در 24 آذر سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌گردد از منتخبین جشنواره ملی فانوس تقدیر خواهد شد.

در این نشست اعضا به بیان نقطه نظرات خود در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های استانی در پشتیبانی‌ از برگزاری جشنواره ملی فانوس و همچنین جوایز منتخبین پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها