دیوارنگاره شهیدان «عظیمی‌مجاور» در مشهد رونمایی شد

در مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری و خانواده شهدا از دیوارنگاره شهیدان «عظیمی‌مجاور» در مشهد رونمایی شد.
کد خبر: ۴۸۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ - 17October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم رونمایی از دیوارنگاه شهیدان سردار «سیداحمد عظیمی‌ مجاور» فرمانده گردان یاسر و طلبه بسیجی «حسن عظیمی‌مجاور» امروز با حضور جمعی از مدیران شهری و خانواده شهدا در مشهد برگزار شد.

یوسف اسماعیل‌زاده در این مراسم اظهار داشت: گرامی می‌داریم یاد رشادت‌های رزمندگان و سرداران رشید اسلام را که اگر امروز در این فضا نفس می‌کشیم‌ مدیون ایثار و ازخودگذشتگی آنها هستیم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: زنده‌نگهداشتن نام و یاد شهدا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک فریضه است ولذا نامگذاری خیابان‌های مشهدالرضا و مزین کردن دیوارهای آن به تصاویر شهیدان؛ اقدام بسیار مبارکی است.

وی بیان داشت: این نامگذاری‌ها و این تصویرگری‌ها؛ همچنین برگزاری یادواره‌ها یک هدف را دنبال می‌کند و آن این است که خط شهادت و مقاومت در شهر جریان داشته باشد و به مردم یادآوری شود تا همیشه به یاد داشته باشند که در چه فضایی زندگی می‌کنند و مدیون چه کسانی هستند.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: نگاه کردن به تصاویر شهدا این حقيقت را در ذهن یادآوری می‌کند که انسان‌ها چگونه راه خود را انتخاب می‌کنند.

وی عنوان کرد: اداره هنری شهرداری مشهد در این فضا در طرحی تحت عنوان روشنای شهر اقدام به طراحی تصویر شهدا و سرداران بزرگ کشور بر دیوارهای شهر کرده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد ادامه داد: همزمان با این برنامه اجرای ۹ دیوارنگاره دیگر در دست اقدام است و امروز نیز شاهد رونمایی دیگر تصاویر شهدا در منطقه ثامن هستیم.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مشهد به‌عنوان متولی فضاسازی‌های شهری به موضوعات مرتبط با حوزه مقاومت، ایثار و شهادت توجه لازم را خواهد داشت.

دیوارنگاره شهیدان عظیمی مجاور با ارتفاع ۳۰۰ متر مربع در تقاطع خیابان پیروزی و شهید صیادشیرازی واقع شده و طراحی آن توسط نفیسه خوش‌اندام و بهاره قادری صورت گرفته و علی شفیعی مجری این طرح در مدت زمان ۲ هفته آن را به اتمام رسانده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها