مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان خبر داد؛

شناسایی پیکر مطهر شهید گمنام شهر دلند پس از ۳۸ سال

سرهنگ «کاظمی» گفت: پیکر شهید «نورمحمد مهدیی» با انجام آزمایش‌های DNA و تطابق آن با خانواده این شهید پس از ۳۸ سال شناسایی شد.
کد خبر: ۴۸۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ - 18October 2021

شناسایی پیکر مطهر شهید گمنام شهر دلند

سرهنگ «محمدرضا کاظمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در گرگان، اظهار داشت: پیکر شهید «نورمحمد مهدیی» با انجام آزمایش‌های DNA و تطابق آن با خانواده این شهید پس از ۳۸ سال شناسایی شد.

وی افزود: ‌«نورمحمد مهدیی» رزمنده بسیجی لشکر ۱۷ گردان کربلا، سال ۶۲ در عملیات والفجر ۴ در منطقه پنجوین عراق به مقام شهادت نایل آمد.

این مسئول با بیان اینکه تا ۲ ماه گذشته پیکر این شهید مفقودالاثر بود، ابراز داشت: در تاریخ 20 تیر ‌امسال پیکر شهید «نورمحمد مهدیی» به عنوان شهید گمنام در مصلای شهر دلند از توابع شهرستان رامیان در استان گلستان خاکسپاری شد.

کاظمی ادامه داد: پس از اعلام نتیجه آزمایش DNA جمعی از مسئولان شهرستان شاهرود این خبر را به مادر شهید اطلاع رسانی کردند.

وی افزود: برادر این شهید «علیرضا مهدیی» نیز در سال ۶۰ در عملیات طریق القدس به فیض شهادت نایل آمد که پیکر این شهید هم در سال ۷۳ پس از تفحص شناسایی و در زادگاهش روستای میقان شاهرود به خاک سپرده شد.

«نورمحمد مهدیی» فرزند شعبانعلی سال ۱۳۴۰ در روستای میقان چشم به جهان گشود. وی در مدت حضور یکساله خود در جبهه حق علیه باطل رشادت‌های فراوانی از خود به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار