رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی:

تعامل کشور‌های شرقی با یکدیگر تحریم‌ها را بی اثر می‌کند

سردار سرتیپ «افشار» گفت: آمریکا در انزوای جهانی قرار گرفته است و لذا کشور‌های شرقی می‌توانند با نوعی تعامل، تحریم را کنار بزنند.
کد خبر: ۴۸۴۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶ - 18October 2021

سردار افشاربه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علیرضا افشار» رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی (داعا) در گفت‌وگویی رادیویی، با اشاره به فرایند خروج آمریکا از منطقه و تلاش این کشور در به آشوب کشیدن کشور‌های غرب آسیا اظهار داشت: در عراق، منطقه قفقاز و افغانستان شاهد این آتش‌افروزی‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بر اساس یک سیاست کلی پس از خروج، کشور‌های منطقه را به خود وابسته می‌سازند، گفت: سفر اخیر سرلشکر باقری در این مقطع تعیین‌کننده و تأثیرگذار است و امیدواریم این همکاری‌ها بیش از گذشته موجب امنیت کشور‌های منطقه باشد.

افشار با تأکید بر اینکه کشور‌های منطقه باید بر اساس مصالح خود عمل کرده و دور از تحریکات استکبار، سیاست و برنامه‌های امنیتی را دنبال کنند، افزود: در شرایط کنونی تحریم‌ها وجود دارد و از طرفی آمریکا در انزوای جهانی قرار گرفته است و لذا کشور‌های شرقی می‌توانند با نوعی تعامل، تحریم را کنار بزنند.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی به تأثیرپذیری کشور‌ها از تحریم و مشابهتِ آن‌ها در این نقطه به یکدیگر، اشاره کرد و افزود: پیوند نظمی میان این کشورها، به امنیت عمومی کمک می‌کند و تأثیرات اقتصادی در پرتو آن بروز و ظهور خواهد یافت.

سردار افشار لزوم نزدیکی هرچه بیشتر کشور‌های منطقه با یکدیگر و توجه به منافع مشترک را متذکر شد و گفت: سفر سرلشکر باقری در شرایط کنونی تأثیری تعیین‌کننده خواهد داشت.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار