نماینده ولی فقیه در زنجان:

امروز بیش از ۳۶۰ کانال به زبان فارسی علیه ایران دروغ تبلغ می‌کنند

آیت‌الله خاتمی گفت: امروز بیش از ۳۶۰ کانال به زبان فارسی دروغ تبلغ می‌کنند تا نسل جوانان را از ریشه و فرهنگ خود جدا کنند.
کد خبر: ۴۸۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ - 18October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس در زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان سرمایه اصلی کشور هستند، اظهار داشت: برای اداره یک جامعه تنها چیزی که غیر قابل جایگزینی نیست، سرمایه انسانی بوده و این مهم سبب می‌شود که بیش از همیشه به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امانت یک خانواده نبوده بلکه امانت یک نسل، یک جامعه و یک تاریخ هستند، تاکید کرد: از این افراد باید امانتداری کرد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش گام‌های موثری در راستای تعالی امر آموزش و پرورش برداشته است، عنوان کرد: شاید هنوز راه زیادی تا مقصد مانده، ولی اقدامات انجام شده بسیار قابل توجه است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه جامعه حق دارد که بپرسد چرا جنگ اتفاق افتاده است، گفت: جنگ ذاتا خوب نیست و آثار زیان بار جسمی، روحی، اقتصادی، اجتماعی و... دارد.

این مسئول با بیان اینکه ایران کشوری بود شاه‌زده و هر وقت حمله‌ای در کشور انجام شده بود، قطعه‌ای از خاک کشور جدا شد، گفت: در قطعنامه‌های ترکمنچای و گلستان بخش‌های بزرگی از خاک ایران جدا شدند و در برهه‌ای ۳۲ جزیره که یکی از آن‌ها بحرین بود از ایران جدا شد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امام به پا خواست و با همراهی ملت طاغوت را فراری دادند، اضافه کرد: در هنگامی که ایرانیان به فکر ساخت کشور بودند، در سال ۵۹ از زمین، هوا و دریا به کشور حمله شد.

امام جمعه زنجان گفت: شرق و غرب در مرکز فرماندهی صدام حضور داشتند و ۴۳ کشور در این جنگ رژیم بعث را همراهی کرد.

این مسئول با بیان اینکه ایران چاره‌ای جز دفاع نداشت به طوری که در پایان جنگ از ۱۷ کشور جهان اسیر جنگی در ایران وجود داشت، ادامه داد: هر ملتی که تاریخ و هویت خود را نشناسد و از تاریخ، بزرگان و ریشه خود دور بماند، از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۳۶۰ کانال به زبان فارسی دروغ تبلغ می‌کنند تا نسل جوان را از ریشه و فرهنگ خود جدا کنند، تاکید کرد: این در حالی است که در آن کشور‌ها کانال‌ها برای فعالیت باید هزینه پرداخت کنند، ولی به زبان فارسی برنامه‌ها را رایگان پخش می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن نتوانست با قدرت نظامی کشور ایران را شکست دهد و حال در جنگ اقتصادی و فرهنگ مانور می‌دهد، بیان کرد: در جنگ فرهنگی هویت و در جنگ اقتصادی معیشت و هر آنچه را که به آن مربوط است، هدف گرفته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایران دو راه بیشتر نداشت یا باید تسلیم صدام و صدامیان می‌شد که نه دیگر ۷۰ هزار شهید جان خود را از دست می‌دادند و نه علیه محمدرضا شاه پهلوی انقلاب می‌کردند، اضافه کرد: راه دوم این بود که با تشکیل بسیج همه اقشار دست در دست یکدیگر وارد میدان شدند و دفاع کردند و تاریخ باید گواهی بدهد که ۱۸۸ هزار شهید در دفاع مقدس و ۱۷ هزار شهید ترور داریم.

وی با بیان اینکه آینده برای جوانان است و اگر ایران را در آینده زیبا می‌خواهید، باید ریشه و هویت خود را بشناسید و از جان عزیزتر بدارد، گفت: اگر جنگنید طبق وعده قرآن، نصرت و پیروزی خواهید یافت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بار سنگینی بر دوش دانش‌آموزان است چرا که بیانیه گام دوم برای آنان است و آینده را آنان خواهند ساخت، متذکر شد: با دین، دانش، کارآمدی و مهارت‌آموزی می‌توان آینده را آنگونه که زیبنده است، ساخت.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها