فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان:

شهید «قاسم سلیمانی» جان خود را برای وحدت اسلامی فدا کرد

سردار «حسینی» گفت: شهید «قاسم سلیمانی» جان خود را برای وحدت اسلامی فدا کرد و عمل این شهید والامقام برگرفته از مکتب رسول‌الله (ص) بود.
کد خبر: ۴۸۴۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ - 19October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، سردار «سید صادق حسینی» فرمانده سپاه «بیت‌المقدس» استان کردستان، امروز (سه‌شنبه) در همایش «نقش شهید سلیمانی در وحدت جهان اسلام و آزادی قدس» که در دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بهره‌گیری از آیات قرآن و شخصیت پیامبر (ص)، الگوی همیشگی مسلمانان برای عزت و تعالی است.

وی افزود: بحث روی کسی است که جانش را در مسیر وحدت وقف کرده بود و بین اقوام مختلف وحدت ایجاد کرد.

فرمانده سپاه استان کردستان گفت: امروز استعمار سعی می‌کند اختلاف‌های قومی و مذهبی را در کشورهای اسلامی راه بیاندازد؛ اما درک جامعه اسلامی در مقابل این توطئه‌ها پیروز خواهد شد.

سردار حسینی افزود: دین، قرآن، پیامبر، قبله، معاد، حب اهل بیت واحد همگی از عوامل وحدت‌بخش در بین مسلمانان است و باید بر آن‌ها تأکید شود.

وی خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی جان خود را برای وحدت اسلامی فدا کرد و عمل این شهید والامقام برگرفته از مکتب رسول الله (ص) بود.

فرمانده سپاه استان کردستان تصریح کرد: شهید سلیمانی کشورهای منطقه را از بُعد عقیدتی، جهادی و ایمانی متحد کرد تا در برابر دشمنان ایستادگی کردند و درس واقعی وحدت را در آن مناطق دیدیم.

سردار حسینی افزود: شهید سلیمانی لشکری واحد از رزمندگان مسلمان تشکیل داد که از سرزمین‌های اسلامی دفاع کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمق‌بخشی به اسلام و انقلاب در منطقه با تلاش‌های شهید سلیمانی تحقق پیدا کرد و نام و یاد وی در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.

فرمانده سپاه استان کردستان تصریح کرد: ما در جهان اسلام نقاط مشترک زیادی داریم که این نقاط مشترک باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان به نقاط مشترک خودشان توجه کنند، دست دشمنان را از منطقه قطع خواهند کرد.

سردار سلیمانی وحدت را هم در اندیشه و هم در عمل نهادینه کرده بودند

«یعقوب احمدی» رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان نیز در این مراسم اظهار داشت: وحدت به معنای شبیه شدن نیست، بلکه یعنی همدل شدن برای هدفی مقدس که اعتلای اسلام و امت اسلامی است.

وی افزود: سردار سلیمانی وحدت را هم در اندیشه و هم در عمل نهادینه کرده بودند و شخصیت ایشان الگویی مثال‌زدنی در راستای وحدت بین مسلمانان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار