مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر مطرح کرد؛

مهجور ماندن نقش رزمندگان بوشهری به دلیل عدم وجود مرکز فرهنگی دفاع مقدس

«غریبی» گفت: استان بوشهری که در عرصه زمینی، دریایی و هوایی نقش به سزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا کرده است به دلیل عدم وجود مرکز فرهنگی دفاع مقدس نقش رزمندگانش در جنگ تحمیلی مهجور مانده است.
کد خبر: ۴۸۴۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ - 19October 2021

مهجور ماندن نقش رزمندگان بوشهری در جنگ تحمیلی به دلیل عدم وجود مرکز فرهنگی دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، سرهنگ «علیرضا غریبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در دیدار با استاندار بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به دو مقوله وضعیت کنونی و انتظارات درباره زمین مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اشاره کرد و اظهار داشت: برای احداث این مرکز فرهنگی در استان با مشکل زمین مواجهه هستیم.

وی به واگذاری زمین و احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دیگر استان ها اشاره کرد و گفت: استان بوشهری که در عرصه زمینی، دریایی و هوایی نقش به سزایی در دوران هشت سال دفاع مقدس ایفا نموده است اکنون به دلیل عدم وجود این مرکز فرهنگی نقش رزمندگان استان مهجور مانده است.

این مسئول با بیان اینکه به تعداد روزهای جنگ به جزیره خارگ حمله شد؛ اما نگذاشتند اقتصاد مملکت به خطر بیافتد خاطرنشان کرد: با ساخت این باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی رزمندگان استان بوشهر برای نسل های امروز و آینده در معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره به اینکه برای احداث این مرکز فرهنگی دفاع مقدس شش هزار متر مربع زمین در بزرگراه امام علی (ع) اختصاص یافته است افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شامل بخش ها و قسمت‌هایی همچون سالن تاریخ شفاهی و راویان، فضای سبز، سالن آمفی تئاتر، بخش سمعی و بصری، یادمان شهدا، گالری هنری و سینمایی، آثار رزمندگان و شهدا، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و ده‌ها بخش تخصصی مختلفی مربوط به نمایش وقایع اوج پیروزی انقلاب اسلامی در استان ساختار دفاعی کشور دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

غریبی تصریح کرد: در بحث پشتیبانی مالی این مرکز بودجه استانی و بودجه ملی در نظر گرفته شده است که برای تخصیص بودجه ملی نیاز به صدور سند مالکیت در تأمین اعتبار لازم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار