فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین:

تیپ 116 نزاجا در دوران دفاع مقدس خوش درخشید

سردار «رفیعی آتانی» گفت: تیپ 116 مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین در دوران دفاع مقدس دوشادوش با سپاه پاسداران استان خوش درخشید.
کد خبر: ۴۸۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ - 19October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، سردار «رستمعلی رفیعی آتانی» فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین عصر امروز در دیدار با سرهنگ «علی زمانی» فرمانده تیپ 116 مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین و با تاکید بر ایجاد گروه های جهادی مشترک بین ارتش و سپاه در استان اظهار داشت: استان قزوین سالیان سال با تیپ 116 شهید صفوی و بلند آوازی های این تیپ آشناست چرا که جزو اولین یگان هایی است که با آغاز جنگ تحمیلی، پرتوان و با آمادگی کامل در صحنه نبرد حاضر شد و در چند سند دفاع مقدس به روشنی در چند تحلیل مقام معظم رهبری از تیپ 116 لشکر 16 زرهی قزوین نام برده اند و از این لشکر اختصاصا با بیان نام، تجلیل کرده اند.

وی گفت: فرماندهان و رزمندگان و شهیدان عزیز تیپ 116 شهید صفوی قزوین، دوشادوش سپاه و بسیج و در آن زمان نیروهای ژاندارمری، برای روزهای سخت این مردم کارهای بزرگی کرده اند و خوشحالیم در استانی زندگی می کنیم که یگان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در آن حضور دارند.

این مسئول تصریح کرد: تیپ 116 مکانیزه هجومی شهید صفوی قزوین جزو یگان های پرقدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در قزوین مستقر است و این از نقاط قوت استان محسوب می شود.

میدان مشترک خدمات سپاه و ارتش، امیدآفرینی برای مردم است

سردار رفیعی آتانی با اشاره به حضور نیروهای ارتش مقتدر در سوریه و مقابله با داعش تصریح کرد: حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در سوریه و مقابله با داعش، بازتاب بسیار زیادی داشت و تصمیم ارتش برای حضور در این مناطق، از ارزش بسیار زیادی برخوردار بود که علاوه بر حفاظت از مرزهای داخلی، در بین میدان رزم با داعش، مقتدرانه حاضر شد و این حضور مقتدرانه پیام های بسیاری داشت و امروز نیز می خواهیم این میدان مشترک ارتش و سپاه را دوباره با همان نگاه مهربانانه برای مردم عزیز نمایان سازیم.

وی افزود: مأموریت های سپاه، کف میدان بوده و در دورترین روستاها، سپاه دارای حوزه و پایگاه بوده و گستردگی بسیج در همه نقاط، مشهود است. دو قرارگاه بزرگ بسیج سازندگی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه توسط سپاه سازماندهی شده و بنای ما در خدمت به مردم چند اصل است.هرکجا که سپاه برای خدمت حاضر می شود برای حفظ حرمت و جایگاه مردم، آنها را مجری آن خدمت معرفی می کنیم و این امر برای همراهی مردم است.

فرمانده سپاه استان قزوین بیان کرد: سپاه و ارتش در کنار یکدیگر هستند و مأموریت های ذاتی آنها در ایجاد امنیت در مرزها گویای این امر مهم است. این همکاری و در کنار یکدیگر بودن نیروهای مسلح، پیام های مهمی برای مردم دارد و مردم به یک امنیت و ارامش قلبی می رسند و وجود گروه های جهادی بسیج و ارتش در اجرای پروژه های محرومیت زدایی، بازتاب های زیادی در الگوسازی فرهنگی برای همبستگی در جامعه دارد. لذا لازم است این همکاری های نیروهای سپاه و ارتش و نیروی انتظامی به صورت رسانه ای برای جامعه بیان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار