استاندار خراسان رضوی:

طرح «شهید سلیمانی» ثمره سازندگی اجتماعی است

«نظری» گفت: سازندگی اجتماعی در بزنگاه‌ها و مسئولیت‌ها اتفاق می‌افتد همانطور که ملت ایران در هشت‌سال دفاع‌مقدس آب‌ دیده شد، به‌لطف خدا همچنان این فرهنگ در جامعه ما جریان دارد.
کد خبر: ۴۸۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ - 19October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی امروز در آئین تجلیل از جهادگران سلامت در قرارگاه شهید سلیمانی اظهار داشت: سازندگی اجتماعی در بزنگاه‌ها و مسئولیت‌ها اتفاق می‌افتد همانطور که ملت ایران در هشت‌سال دفاع‌مقدس آب‌ دیده شد، به‌لطف خدا همچنان این فرهنگ در جامعه ما جریان دارد.

وی افزود: در بزنگاه کرونا، سازندگی‌های اجتماعی زیادی ایجاد شد اما در دوران شیوع کرونا آن را به فرصتی تبدیل کردیم و در این دوران توانستیم تجربیات بی‌نظیری نیز به‌دست آوریم.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از اولویت‌های امروز کشور را مبارزه با ویروس کرونا تعیین کرده‌اند و با توجه به اینکه سلامت و امنیت دو زیرساخت جامعه است باید به این دو مقوله توجه داشته باشیم.

نظری ادامه داد: سلامت و امنیت ۲ زیرساخت اصلی کشور است که باید به آن توجه شود و اولویت مهم دیگر رفع گرفتاری‌های معیشتی و اقتصادی مردم است که باید از طرف همه مسئولان و دست‌اندرکاران مورد توجه قرار بگیرد. اگر با نگاه استفاده از تجارب در بزنگاه‌ها و بحران‌ها عمل کنیم، توفیقات فراوانی به دست خواهیم آورد.

طرح شهید سلیمانی فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌ها

مسؤول بسیج جامعه پزشکی سپاه امام رضا (ع) نیز در این مراسم گفت: در طرح موفق شهید سلیمانی شاهد رشد موفقیت‌آمیز، هم‌افزایی و همکاری همه اقشار بودیم، این طرح به راستی دوره‌ای فشرده در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی در هنگامه بحران‌ها بود.

محسن ذاکریان افزود: در موج پنجم در مدت دو ماه ۳۳۰ نفر از نیروهای بسیجی در بیش از ۶۰ مسجد حاشیه شهر برای ارائه خدمات شبانه روزی مستقر شدند و روزانه تا بیش از ۲۰ هزار پذیرش سرپایی انجام شد و تمام مسافران بین‌المللی در دهه آخر صفر تست کرونا شدند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح شهید سلیمانی از ظرفیت پزشکان، دانشجویان، طلاب و دانش‌آموزان بسیجی در همه مراکز مهم درمانی به نحو احسن استفاده شد، روزانه تا ۶۰ تن سیب برای توزیع بین بیماران آبگیری شد، ۳۰۰ نیروی همیار در مرکز درمانی مستقر شدند و ۷۰۰ دانشجوی بسیجی نیز در طرح واکسیناسیون با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشتند.

در پایان این مراسم از ۱۳۰ نفر از جهادگران سلامت استان خراسان رضوی تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار