دیدار شهردار جدید شهرکرد با خانواده شهیدان «استکی»

«جاپلقی» به‌همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرکرد، با خانواده شهیدان «رحمان، حمید و مجتبی استکی» دیدار کردند.
کد خبر: ۴۸۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶ - 20October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، «محمدتقی جاپلقی» شهردار جدید شهرکرد به‌‌همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی این شهر، در راستای تکریم خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران سرافراز، با خانواده معظم شهیدان «رحمان، حمید و مجتبی استکی» دیدار کردند.

شهردار شهرکرد در این دیدار، تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز توجه به معنویات، ارزش‌ها و باورهای دینی را از اهداف این دیدار برشمرد و اظهار داشت: پیشرفت و سربلندی ایران‌ اسلامی در عرصه‌های مختلف مدیون خون شهداست و گرامیداشت یاد و خاطره ازجان‌گذشتگی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام و پاسداشت اهداف آن‌ها، وظیفه و تکلیف آحاد مردم و به‌ویژه مسئولان است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به برکت خون شهیدانی چون استکی‌ به جایگاه والایی رسیده است و اکنون خانواده‌های شهدا سرمایه‌های انقلاب هستند.

جاپلقی ادامه داد: اگر استقامت و شجاعت شهدا نبود، اکنون این آرامش را نداشتیم و باید مردم و ملت ما قدرشناس شهدا و خانواده معظم آن‌ها و ایثارگران باشند.

هفته وحدت» یک هفته بنیادین و راهبردی برای اقتدار جامعه اسلامی ا‌ست»

در ادامه این دیدار، «فریدون استکی» برادر شهیدان استکی و رییس کمیته صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری نیز اظهار داشت: رفع دغدغه‌های مردم باید در دستور کار شهرداران باشد‫ و تسریع در رسیدگی به درخواست‌های مردمی، تکریم ارباب رجوع و به‌دست آوردن رضایت‌مندی شهروندان در سیستم اداری مدیریت شهری از اولویت‌های این مجموعه است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری باید اولویت‌های شهر و مردم را مدنظر قرار دهد و به مسائل و مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی نماید تا ذره‌ای از حق و حقوق مردم پایمال نشود.

استکی ضمن تاکید بر نقش فرهنگ و هنر در راستای توسعه پایدار شهر، تصریح کرد: توجه به پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی باید یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری شهرکرد باشد و این مهم از روز نخست در دستور کار شهردار قرار گیرد.

وی گفت: توسعه مکان‌های فرهنگی و مذهبی از جمله فعالیت‌هایی است که مجموعه مدیریت شهری می‌تواند در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیته صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: مدیریت شهری در راستای بهبود وضعیت آبی می‌تواند اقدامات موثری را انجام دهد و در راستای توسعه و نگهداری فضای سبز، احیاء دشت شهرکرد و دفاع از حقوق آبی مردم باید همراه و همگام با مردم باشند و صدای مردم شوند.

استکی با بیان اینکه پیشرفت و توسعه در حوزه درمان، کشاورزی، محیط زیست و... به موضوع آب بستگی دارد، افزود: دارا بودن رتبه اول بیکاری و مشکل عدم استفاده بهینه و منطقی داخلی از آب، از جمله مشکلات استان چهارمحال و بختیاری است.

وی گفت: در راستای دفاع از حقوق آبی استان چهارمحال و بختیاری، مردم مظلوم واقع شده‌اند و چشم‌شان به دست مسئولان است تا از حق آن‌ها به خوبی حمایت شود.

استکی ادامه داد: جلوگیری از حفر تونل‌های غیرقانونی، برنامه‌ریزی صحیح در راستای حفظ منابع آبی موجود و صرفه‌جویی در مصرف آب، از جمله اقداماتی است که می‌توان سریعاً در دستور قرار داد.

رئیس کمیته صیانت از آب استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: عدم وجود آب مناسب برای شرب در برخی از نقاط استان و برای کشاورزی و دامداری، از جمله مشکلاتی است که به‌راحتی برای همه قابل مشاهده است؛ اما باید همچون گذشته همراهی و همکاری لازم را داشته باشند تا به خوبی از حق آن‌ها دفاع شود.

برادر شهیدان استکی در پایان با بیان اینکه وحدت در جامعه اسلامی سبب انسجام، صمیمیت و همگرایی و از سوی دیگر سبب افشای توطئه دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و کشورهای اقماری آن‌ها می‌شود، افزود: هفته وحدت یک هفته بنیادین و راهبردی برای اقتدار جامعه اسلامی و شکست توطئه‌های دشمنان اسلام و نقشه بر آب کردن دسیسه‌های آن‌ها‌ست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار