اعطای نشان فداکاری به شهید «زارع‌نعمتی»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «علی زارع‌نعمتی» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ - 20October 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «زارع‌نعمتی»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام، «علی زارع نعمتی» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌اند، تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

بنابراین گزارش، شهید علی زارع نعمتی در سال ۱۳۳۸ در بخش غرق‌آباد شهرستان ساوه چشم به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۵ وارد ارتش شد و به خیل دریادلان نیروی دریایی پیوست.

وی در سال ۱۳۵۶ برای طی دوره‌های دریانوردی به کشور ایتالیا اعزام شد. در سال ۱۳۶۰ به فرماندهی یکی از ناوچه‏‌های «۶۵ پایی» منصوب شد و در اسکورت کاروان‌های نفت‌کش و کشتی‏‌های تجاری شرکت داشت.

این شهید والامقام سپس به ناو «جوشن» منتقل شد و به‌عنوان جانشین این ناو به ادامه خدمت در شرایط حساس جنگی پرداخت. اسکورت نفت‌کش‌ها و پدافند از جزایر و بنادر اقداماتی بود که به‌صورت مداوم در طول شبانه‌روز توسط یگان‌های نیروی دریایی ارتش در خلیج فارس انجام می‌گرفت.

سرانجام وی در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، در تقابل با ناوگان نیروی دریایی آمریکا پس از انهدام یک فروند بالگرد آمریکایی و در کنار دیگر همرزمان غیور خود در ناو جوشن مورد اصابت موشک قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها