مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

«بهنام محمدی» را باید با زبان فاخر هنر و رسانه‌های نوین به نسل امروز معرفی کرد

سردار «مرادحاجتی» گفت: باید از تولید محتوای کلیشه‌ای پرهیز کنیم و «بهنام محمدی» را با زبان هنر و رسانه‌های نوین به نسل امروز بشناسانیم.
کد خبر: ۴۸۴۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 20October 2021

«بهنام محمدی» را باید با زبان فاخر هنر و رسانه های نوین به نسل امروز معرفی کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، به مناسبت 28 مهر سالروز شهادت «بهنام محمدی» و پاسداشت یاد و خاطره ۵۰ شهید دانش آموز شهر مسجدسلیمان مراسم یادبودی در این شهر برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این مراسم اظهار داشت: من و خیلی‌های دیگر با سمت‌ها و جایگاه‌های مختلف افتخار می‌کنیم که خودمان را همتبار و همشهری «بهنام محمدی» ها می‌دانیم.

وی شهید «بهنام محمدی» را یک الگوی ماندگار برای نسل نوجوان کشور دانست و افزود: جنگ ما یک جنگ نظامی نبود که اگر چنین بود، «بهنام محمدی» 13 ساله در آن چه می‌کرد که شهید شد. جنگ ما، میدان بروز غیرت و تعصب و میهن پرستی و دینداری بود و همه این خصلت ها در وجود بهنام عزیز وجود داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: بهنام، تنها فرزند مسجدسلیمان یا خرمشهر یا ایل بختیاری نیست، بهنام فرزند جاودانه ایران است و نامش برای همیشه در تاریخ این کشور و در ذهن این ملت خواهد ماند.

سردار مرادحاجتی ادامه داد: نسل بهنام‌ها در این مملکت بسیارند و همین چند وقت پیش بود که همتبار و هم سن و سال دیگری از بهنام به نام «علی لندی» ایثاری دیگر خلق کرد و نامی جاودانه از خود برای جای گذاشت. این نوجوانان باید در کتاب ها و فیلم ها و پوسترها و رسانه ها معرفی شوند تا قهرمانان پوشالی، ساختگی و هالیودی غرب و دنیای استکبار، ذهن و فکر نوجوانان ما را پر نکنند که اگر چنین شد، کم کاری از جانب ماست.

وی پرداختن به شهدا را کار یک نهاد یا سازمان ندانست و متذکر شد: آموزش و پرورش باید روی شخصیت شهدای دانش آموز کار کند و اداره ورزش باید به شهدای ورزشکار بپردازد و دیگران هم به همین شکل که خدای ناکرده شهیدی از این استان و یا کشور از قلم نیفتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: باید از تولید محتوای کلیشه‌ای پرهیز کنیم و «بهنام محمدی» را با زبان فاخر هنر و رسانه‌ای نوین به نسل امروز بشناسانیم که درک بیشتر و بهتری از این نوجوان قهرمان و بزرگ مرد کوچک دوران دفاع مقدس پیدا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها