گزارشی از بازدید وابستگان نظامی سفارتخانه‌ها از نمایشگاه هوافضای سپاه؛

اذعان نظامیان سفارتخانه‌های مستقر در تهران به اقتدار موشکی و پهپادی سپاه

وابستگان نظامی سفارتخانه‌های مستقر در ایران طی بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی هوافضا، به اقتدار موشکی و پهپادی سپاه پاسداران اشاره کردند.
کد خبر: ۴۸۴۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۹ - 21October 2021

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس‌ـ رحیم محمدی؛ دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ تعدادی از وابستگان نظامی سایر کشورها در تهران از نمایشگاه ملی توانمندی‌ها و دستاورد‌های نیروی هوافضای سپاه بازدید کردند؛ نمایشگاهی که در آن دستاورد‌های موشکی، پهپادی، بالگردی و راداری این نیرو در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

این نمایشگاه که بیانگر توانمندی‌های دفاعی کشورمان و اتکا به دانش بومی است، موجب شده تا نظامیان یادشده با دیدن این توانمندی‌ها آن هم از نزدیک ضمن تأیید توان موشکی و پهپادی کشورمان، به دقت آنچه به نمایش درآمده را ملاحظه کنند و حتی با تلفن‌های همراه خود عکس‌هایی را از دستاورد‌های دفاعی هوافضای سپاه بگیرند تا در ارزیابی‌ها بعدی از آن استفاده کنند.

هرچند همان‌گونه که سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: «آنچه در نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته همه توانمندی‌های سپاه نیست»، ولی همین مقدار هم حیرت وابستگان نظامی را در پی داشت و این را می‌شد از کنجکاوی‌های آن‌ها در بازدید آنچه به نمایش گذاشته شده بود، دید.

تایید توانمندی‌های موشکی و پهپادی سپاه توسط نظامیان سفارتخانه‌های مستقر در تهران

به عنوان مثال، وابسته نظامی سفارت هند در تهران که یکی از حاضرین در نمایشگاه بود، درباره آنچه مشاهده کرده، اظهار داشت که «در این نمایشگاه با تکنولوژی پیشرفته موشکی ایران آشنا شدیم و بدین وسیله توانستیم بسیاری از اطلاعات مفید را به دست بیاوریم.»

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که کشور هند در حوزه صنایع دفاعی یکی از کشور‌هایی است که از تسلیحات به‌روزی بهره می‌برد.

همچنین نماینده نظامی سفارت ژاپن در ایران هم که یکی از بازدیدکنندگان از نمایشگاه مورد اشاره بود، در خصوص آنچه دیده بود، گفت که «در این نمایشگاه فرصتی به‌وجود آمد تا راهبرد و استراتژی جمهوری اسلامی ایران را در بخش موشکی و پهپادی ببینم؛ ایران کشور بزرگی در غرب آسیاست و در پیشرفت و استفاده از تکنولوژی پهپاد‌ها در دنیا، پنجم یا ششم است.»

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار