مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی مطرح کرد؛

ضرورت جذب مشارکت مردمی در توسعه فرهنگ دفاع مقدس

سرهنگ «فلاحی» گفت: دفاع مقدس را با نگاه دولتی نمی‌توان پیش برد و باید با جلب مشارکتی عموم مردم و ترویج این فرهنگ و تشویق آنان، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد.
کد خبر: ۴۸۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ - 20October 2021

دفاع مقدس را با نگاه دولتی نمی‌توان پیش بُردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی امروز در جلسه مشترک مسئولان دفاتر شهرستانی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بودجه دولتی ندارد و تجهیز و راه‌اندازی دفاتر شهرستانی برعهده مسئولان شهرستانی است.

وی بیان داشت: از جمله اهداف و وظایف دفاتر اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیگیری، انسجام‌بخشی و نشر  ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌های مؤثر در حوزه تکریم ایثار و شهادت است. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی ادامه داد: با تأسیس دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در شهرستان‌ها، علاوه بر تأثیرات فرهنگی می‌توان به خوبی ارزش‌های دوران دفاع مقدس و رشادت شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را به عموم مردم معرفی کرد.

فلاحی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت تشکیل دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی شهرستان‌ها، گفت: در بسیاری از شهرها نمایندگی دفاتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده که امورات مختلف فرهنگی، هنری، پژوهشی، ادبیات و دانشنامه مرتبط با دفاع مقدس و شهدا را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس را با نگاه دولتی نمی‌توان پیش برد و باید با جلب مشارکتی عموم مردم و ترویج این فرهنگ و تشویق آنان ، آثار و ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرد.

فلاحی گفت: با همت مجموعه شهرستان و حمایت از نمایندگی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، می‌توان با برپایی گردهمایی‌ها و نشست‌های متعدد میان رزمندگان و یادگاران آن دوران، آثار و فرهنگ به جا مانده از دفاع مقدس این فرهنگ را به عموم مردم به ویژه نسل جوان و همچنین نسل‌های بعد منتقل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار