رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های خود را به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه کرد

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌ منظور ارائه گزارش از برنامه‌ها و بررسی مشکلات موجود در مسیر ارائه خدمات به خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت.
کد خبر: ۴۸۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹ - 19September 2021

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه‌های خود را به کمیسیون اجتماعی مجلس ارائه کردبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مجید انصاری سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس گزارشی از برنامه‌ها و اهداف خود را ارائه کرد، اظهار داشت: آقای قاضی‌زاده هاشمی در این نشست به بیان مشکلات و تنگنا‌هایی که در روند ارائه خدمات به جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود دارد پرداخت و همچنین به اقدامات حمایتی که مجلس شورای اسلامی باید در این مسیر انجام دهد نیز اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: نماینده دیوان محاسبات از دیگر مهمانان حاضر در این نشست بود که در راستای تکلیفی که در جلسات قبلی کمیسیون برای دستگاه‌های نظارتی اعم از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰ تعیین شده بود تا نسبت به شناسایی دستگاه‌هایی که در جهت اجرای بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ به تکالیف خود عمل نکرده‌اند ورود پیدا کند.

نماینده مردم مَمَسَّنی با اشاره به گزارش ارائه‌شده از سوی نماینده دیوان محاسبات تصریح کرد: این گزارش نشان می‌دهد هنوز موانعی پیش روی اجرای این قانون وجود دارد و دستگاه‌ها نیز عزم جدی برای انجام تکالیف خود ندارند، بنابراین به نظر می‌رسد نظارت دقیق‌تر در این زمینه نیاز است تا آن‌ها ملزم به انجام تکالیف قانونی خود در این رابطه شوند. همچنین باید سازوکار‌هایی را برای تحقق این امر در نظر گرفت چراکه استنکاف از اجرای این قانون تخلف اداری محسوب شده و از نظر قضایی قابل پیگیری است.

گفتنی است دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان مسائلی در خصوص ارتقای خدمات معیشتی به ایثارگران، تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌ها و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار