آیت‌الله علم‌الهدی:

تفرقه‌افکنی در جامعه اسلامی، خیانت در حق رسول‌الله (ص) است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کسانی که در شرایط فعلی به دنبال اختلاف‌افکنی و ایجاد انشقاق در جامعه اسلامی هستند، فارغ از اینکه به کدام قوم و مذهب تعلق داشته باشد، خائن به مجاهدت‌های پیامبر اکرم (ص) در عرصه هدایت بشر است.
کد خبر: ۴۸۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ - 20October 2021

تفرقه‌افکنی در جامعه اسلامی، خیانت در حق رسول‌الله (ص) است

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در همایش گرامیداشت هفته وحدت در خراسان رضوی که با حضور علما و روحانیون اهل سنت استان در محل مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) برگزار شده بود، اظهار داشت: کسانی که در شرایط فعلی به دنبال اختلاف‌افکنی و ایجاد انشقاق در جامعه اسلامی هستند، فارغ از اینکه به کدام قوم و مذهب تعلق داشته باشد، خائن به مجاهدت‌های پیامبر اکرم (ص) در عرصه هدایت بشر است.

وی افزود: تشدید اختلاف و تفرقه‌افکنی، بزرگترین ظلم در حق مسلمین و جنایت در حق پیام هدایت بخشی است که پیامبران الهی برای ابلاغ کامل آن به قیمت جان و مال و آبروی خود کوشیدند و ثمره آن تلاش‌ها با جهد نبی مکرم اسلام (ص) و خون‌های پاک اهل‌بیت (ع) و شهدای اسلام امتداد یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، وهابیت و تشیع انگلیسی را دو جریان مکمل یکدیگر برای تفرقه‌افکنی خواند و خاطرنشان کرد: استعمارگران در قرون گذشته می‌دانستند که سلاح و زور وسیله استیلای بر جهان نیست و از طرفی این کار از طریق پول و سرمایه نیز بسیار پرهزینه است اما امروز دشمنان اسلام به چیزی دست یافته‌اند که قرن‌ها قبل آن نقطه را برای خود پیش‌بینی می‌کردند آن‌ها می‌پنداشتند اگر قرار باشد بنای جهانخواری در دنیا حاکم بشود باید مدرنیزاسیون را حاکم کنند و مانع و مخالف این روند در جهان، اسلام و قرآن است.

وی ادامه داد: نهاد حاکمیت انگلستان در آغاز دوره سلطنت ملکه الیزابت اعلام کرد لازمه تسلط بر سراسر جهان، تسلط بر مرکز زمین، یعنی بلاد اسلامی است بنابراین برای تسلط یافتن بر زمین، برانداختن قرآن و اسلام در بلاد اسلامی ضروری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اختلاف در امت اسلامی باعث ضعف اسلام می‌شود و به استناد منابع دینی اگر جامعه اسلامی دچار فرسایش شد نام پیامبر اسلام دچار فرسایش می‌شود.

وی تأکید کرد: هدف از وحدت آن طوری که برخی روشنفکران اسلامی در مصر می‌پنداشتند، معامله و تعامل با غرب در سایه یک اسلام حداقلی نیست، اسلامی که فقط نام پیامبر و شهادتین دارد و بقیه احکام اسلام را برای تعامل با دنیا کنار می‌گذارد؛ همه فتنه‌های کنونی امروز از تولید کاریکاتور علیه پیامبر اسلام تا ایجاد داعش با هدف اصلی براندازی اسلام، اصل قرآن و پیامبر اسلام صورت گرفته است.

حمایت از فلسطین، لازمه مقابله با هجوم غرب است

امام جمعه مشهد ابراز داشت: الآن هویت فرهنگی بومی در آسیا مطرح نیست و در شرق این قاره سبک زندگی و سنت‌های غربی حاکم است اما آنچه در برابر غرب و فرهنگ قالب آن توان رقابت فرهنگی دارد اسلام و ایدئولوژی اسلامی است.

وی گفت: لازمه مقابله با هجوم غرب، حمایت از مقاومت فلسطین و عملیات مشترک برای مقابله با سیادت غرب است و خط مقدم جریان مقابله با دشمنان، فلسطین است، از طرفی باید در راستای این راهبرد مهم حمایت از جریان جبهه مقاومت در کشورهای منطقه را توسعه و گسترش دهیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه اگر پای این انقلاب بایستیم و اصول خود را در دنیا توسعه دهیم، اصول اسلام‌گرایی را در دنیا توسعه خواهیم داد، ادامه داد: در هیچ زمانی گرایش به اسلام و توسعه اسلام‌گرایی در جهان به این میزان نبوده‌ است البته توسعه این اسلام‌گرایی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و انشالله به برکت خون‌های پاک شهدا تا انقلاب عدل مهدوی امتداد خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها