نماینده ولی فقیه در استان گیلان:

اشتغال‌زایی باید در رأس برنامه‌های مناطق آزاد باشد

آیت‌الله «فلاحتی» با تأکید بر این‌که اشتغال‌زایی باید در رأس برنامه‌های مناطق آزاد باشد، گفت: دست سرمایه‌گذاران متعهد در مناطق آزاد باید باز گذاشته شود تا همه بتوانند به قدر توان خود در این مناطق فعالیت داشته باشند.
کد خبر: ۴۸۴۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ - 20October 2021

منطقه آزاد انزلی بستر مناسبی برای صادرات کالا به کشور‌های آسیای میانه است

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی» نماینده ولی فقیه در استان گیلان، امروز (چهارشنبه) در دیدار «سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیئت همراه، با اشاره به اثرگذاری «منطقه آزاد انزلی» نسبت به صادرات و واردات کالا، اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی قابلیت پوشش صادرات و واردات کالا به تمام آسیای میانه را دارد.

وی منطقه آزاد انزلی را بستر مناسبی برای صادرات کالا به کشور‌های آسیای میانه دانست و تصریح کرد: تاکنون جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت دریای خزر به نحو مطلوب استفاده نکرده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه آسیای میانه بستر خوبی برای صادرات کالای ایرانی به ویژه صنایع دستی است، افزود: صادرات کالای ایرانی با استقبال مردم کشور‌های منطقه مواجه شده است؛ البته صادرات نباید به تقاضای داخلی لطمه وارد کند.

آیت‌الله فلاحتی وجود منابع انسانی قوی، خوش فکر و آگاه در صادرات کالا به کشور‌های منطقه را تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: ثبت سفارش بی‌جا، ترخیص نکردن به‌موقع و بی‌توجهی به نیاز داخلی، ویرانه‌هایی را ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر وجود منابع انسانی خوش‌فهم و دست‌پاک برای صادرات و واردات کالا در مناطق آزاد، متذکر شد: اگر اتقان در کار داشته باشیم، حتی اگر با تأخیر انجام شود، ارزشمند است.

امام جمعه رشت با اشاره به وضعیت فرهنگی مناطق آزاد، تصریح کرد: آسیب‌های فرهنگی مناطق آزاد قابل بیان نیست و در این راستا اگر فضای فرهنگی بخواهد بلای جان مردم شود، بهتر است صورت نگیرد.

وی انحصار در سرمایه‌گذاری را آفت مناطق آزاد خواند و اظهار داشت: دست سرمایه‌گذاران متعهد در مناطق آزاد باید باز گذاشته شود تا همه بتوانند به قدر توان خود در این مناطق فعالیت داشته باشند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر این‌که اشتغال‌زایی باید در رأس برنامه‌های مناطق آزاد باشد، افزود: در اجرای طرح‌ها در مناطق آزاد از مردم منطقه نظرخواهی شود.

«سعید محمد» دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز در این دیدار، با تاکید بر مهیا کردن بستر سرمایه‌گذاری در این مناطق، اظهار داشت: تاکنون تولید، صادرات و اشتغال به دلیل نبود هماهنگی بین دستگاه‌ها در مناطق آزاد محقق نشده است.

وی با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: اهتمام در برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی مناطق آزاد از برنامه‌های ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار