در نشست خبری سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم مطرح شد؛

فرار آمریکایی‌ها از خلیج فارس در پی آزمایش موشکی ایرانی/ شکست اسرائیل در غزه ناشی از تلاش‌های طهرانی‌مقدم بود

«زارع» با اشاره به خدمات ارزنده سرلشکر شهید طهرانی‌مقدم به جبهه مقاومت اسلامی گفت: شکست اسرائیل در غزه ناشی از تلاش‌های طهرانی‌مقدم بود.
کد خبر: ۴۸۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ - 20October 2021

فرار آمریکایی‌ها از خلیج فارس بواسطه آزمایش موشکی طهرانی مقدم/ شکست اسراییل در غزه از برکت تلاش‌های طهرانی‌مقدم بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «هادی کرانی» دبیر ستاد شهدای اقتدار در نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های دهمین سالگرد شهادت سرلشکر «حسن طهرانی‌مقدم» که در پژوهشگاه هوافضا برگزار شد، اظهار داشت: زمانی آمریکا ۲۶ فروند ناو به خلیج فارس آورده بود، اما زمانی که شهید طهرانی‌مقدم یک فروند موشک بالستیک را از دریا با موفقیت شلیک کرد، بسیاری از ناو‌های آمریکا خلیج فارس را ترک کردند؛ در همین رابطه آمریکایی‌ها وقتی این پرتاب موفقیت‌آمیز را دیدند، فهمیدند که ایران به سطحی از توانمندی‌ دست یافته است که می‌تواند از دریا اهداف مد نظر خود را مورد اصابت قرار دهد.

وی افزود: تهیه، تأمین و تولید سلاح و موشک توسط وزارت دفاع باید صورت گیرد، اما طهرانی‌مقدم برای کمک به وزارت دفاع، مسیر خودکفایی در تولید موشک را به گونه‌ای طراحی کرد که صنعت دفاعی کشور بتواند از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده کند تا در صورت هدف قرار دادن بخش‌های ساخت موشک از سوی دشمنان، فعالیت‌های تولید موشک در کشورمان تعطیل نشود.

سردار کرانی سپس تاکید کرد: تلاش‌هایی که طهرانی‌مقدم در دوران دفاع مقدس و سال‌های پس از آن برای دفاع از کشورمان انجام داده را بسیاری از جوانان اطلاع ندارند به همین جهت ویژه برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم که این برنامه‌ها از مراسم شصت و دومین سالروز تولد این شهید سرافراز سپاه اسلام آغاز می‌شود و تا دهمین سالگرد شهادت وی ادامه خواهد داشت که در مجموع ۱۲ برنامه را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط گروه جهادی و مردمی اجرا می‌شود، ادامه داد: هفته آینده ششم آبان مصادف با سالروز تولد طهرانی‌مقدم است به همین مناسبت در روز پنج‌شنبه آینده در قطعه ۲۴ با حضور فرماندهان در بهشت زهرا برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام زحمتکش، خانواده شهید و عموم مردم برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست، سردار «محمد زارع» هم‌رزم شهید طهرانی‌مقدم عنوان کرد: طهرانی‌مقدم هیچ‌گاه با زور و امر و نهی کاری را از کسی نمی‌خواست؛ به عبارت دیگر، فرماندهی او «دلی» بود و این باعث شد کسانی که با طهرانی‌مقدم کار می‌کردند، با جان و دل با او همراه باشند.

وی افزود: امروز گسترش موشکی در غرب آسیا موجب شده تا شهری مثل غزه به واسطه شلیک موشک‌هایی که خودشان ساخته بودند بر ارتش مجهز اسرائیل غلبه کند که این هم از برکات تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها