فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس/ دکترین نیروی انتظامی جامعه‌محوری و مردم‌مداری است

سردار رحیمی با اشاره به رویکرد و دکترین نیروی انتظامی گفت: مهمترین رویکرد ما جامعه‌محوری و مردم مداری است و نیروی انتطامی نگاه جدی به ارائه خدمات و بهبود‌بخشی به خدمات دارد.
کد خبر: ۴۸۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۰ - 22October 2021

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس اظهار داشت: پلیس باتوجه به نظرات رسمی بر بازگشایی مدارس پلیس آمادگی دارد شیوه‌ها و برنامه‌های جدید در حوزه مدیریت ترافیک شهر تهران اقدامات خود را اجرا کند؛ پلیس با هماهنگی شهرداری تهران و آموزش و پرورش تمهیدات ویژه‌ای خواهد داشت.

وی ادامه داد: در حوزه سرویس‌های مدارس کنترل و نظارت‌های بیشتری اعمال خواهد شد؛ همچنین برنامه‌های ویژه ترافیکی برای شش ماه دوم سال اجرا خواهد شد.

آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس/ دکترین نیروی انتظامی جامعه‌محوری و مردم‌مداری است

سردار رحیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص کاهش ۱۰ درصدی سرقت در شهر تهران گفت: ما دو راهبرد در حوزه جرائم به خصوص سرقت دنبال می‌کردیم که خوشبختانه تحقق پیدا کرد؛ تلاش ما این بود که سهم تهران در وقوع جرائم کاهش پیدا کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در گذشته سهم وقوع جرائم در تهران ۳۰ درصد بود که در طول چهار سال این آمار به ۲۰/۵ درصد رسید؛ طبق جمع‌بندی‌ها در شش ماهه ۱۴۰۰ سهم وقوع جرایم در تهران به ۱۹ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اجرای سلسله طرح‎های رعد، کاشف، صاعقه و طرح ظفر که رویکر آن مبارزه با قاچاقچیان است در کاهش وقوع و افزایش کشف جرایم نقش دارد.

سردار رحیمی اظهار داشت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ امروز در حوزه کشف جرایم جزو رتبه‌های برتر کشوری محسوب می‌شود؛ کشفیات ما سالیانه بین سه تا ۱۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه برخورد با سرقت‌های خرد، مهمه و خشن و سرقت‌های به عنف جزء موضوعات ویژه کاری ما است، گفت: چنین پرونده‌هایی جزء پرونده‌های مهم ما است و تا زمانی که کشف صورت نگیرد رها نخواهند شد.

سردار رحیمی گفت: رویکرد طرح‌های پلیس تهران بزرگ تغییر خواهد کرد و به موضوعی خواهد شد تا اثربخشی بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به رویکرد و دکترین نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد ما جامعه‌محوری و مردم مداری است؛ نیروی انتطامی نگاه جدی به ارائه خدمات و بهبود‌بخشی به خدمات است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: رویکرد دیگر پلیس اقدامات ایجابی است که نشات گرفته از دکترین نیروی انتظامی است؛ طبق فرمایشات فرمانده معظم کل قوا نیروی انتظامی خدمات زیادی به مردم ارائه می‌دهد به عنوان مثال در شش ماه نخست امسال واحد مددکاری کلانتری‌ها به ۶۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است که ۷۰ درصد آن‌ها به طلح و سازش طرفین کشیده شده است.

آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس/ دکترین نیروی انتظامی جامعه‌محوری و مردم‌مداری است

سردار رحیمی تاکید کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم امروز علاوه بر گشت‌های عملیاتی پلیس ۱۱۰ گشت‌های انتظامی هم به این ظرفیت اضافه شده است و این کار باعث شده دو دقیقه کاهش در رسیدن به صحنه جرم داشته باشیم.

وی در خصوص ارتباط الکترونیک پلیس با دستگاه قضا گفت: با تلاش‌های صورت گرفته امروز پرونده‌های به صورت الکترونیک ارسال می‌شود؛ همچنین مراجعه‌کنندگان دیگر نیاز نیست کد ثناء دریافت کنند بلکه در خود کلانتری به صورت برخط انجام می‌شود.

فرمانده انتطامی تهران بزرگ ادامه داد: ما به دنبال این هستیم که بازجویی‌ها به صورت تصویری شود و قضات به طور آنلاین کار بازجویی را انجام دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها