مدیرکل بنیاد شهید استان البرز:

بنیاد شهید، کانون فعالیت‌های فرهنگی است

«رستمیان» گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، کانونی مؤثر در فعالیت‌های فرهنگی بوده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهد کرد.
کد خبر: ۴۸۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷ - 21October 2021

بنیاد شهید، کانونی مؤثر در فعالیت‌های فرهنگی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «سلیمان رستمیان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح بنیاد شهید شهرستان چهارباغ که با حضور مسئولین و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: تقارن بازگشایی و آغاز به کار این مجموعه با میلاد پیامبر اکرم (ص) بسیار زیباست و امیدواریم این مکان در سایه لطف پیامبر (ص) فضایی برای رسیدگی به امور خانواده‌های شهدای شهرستان باشد.

وی با بیان اینکه مردم سرافراز این شهرستان در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب و نظام شهدایی را در دوران دفاع مقدس و نیز در دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) تقدیم کرده‌اند، با تأکید بر ضرورت رسیدگی به امور فرهنگی خانواده‌های شهدا گفت: هیچ محدودیتی در رسیدگی به این خانواده‌ها در سیستم بنیاد شهید وجود ندارد و در هر کجای ایران که ایثارگری به این مجموعه مراجعه کند، می‌تواند خدمات موردنظر خود را در بستر الکترونیک دریافت کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با اشاره به اینکه با رأی هیئت دولت چهارباغ به‌عنوان یک شهرستان شناخته و معرفی شد، عنوان کرد: از مدت‌ها پیش با هماهنگی‌های لازم با فرماندار چهارباغ تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا مجموعه بنیاد شهید این شهرستان راه‌اندازی شود که با توجه به محدودیت‌هایی که از نظر فضاهای اداری وجود داشت، نهایتاً این فضا به‌صورت استیجاری برای استقرار بنیاد شهید چهارباغ فراهم شد.

رستمیان ادامه داد: اگر در آینده سایت اداری در این شهرستان ایجاد و فضایی برای استقرار ادارات در نظر گرفته شود، با کمک فرماندار تلاش خواهیم کرد بنایی درخور شأن و منزل خانواده‌های شهدا را به بنیاد شهید و امور ایثارگران که یک مرکز فرهنگی است، اختصاص دهیم. فرهنگ ایثار، مقاومت، جهاد و ازخودگذشتگی برگرفته از بطن شهید و شهادت است و بنیاد شهید به‌عنوان یک نهاد فرهنگی، کانونی مؤثر در فعالیت‌های فرهنگی بوده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهد کرد.

وی مطرح کرد: 146 پرونده مربوط به شهرستان چهارباغ و 83 پرونده نیز مربوط به میهمانان از سراسر کشور که در مجموع 229 پرونده از خانواده‌های جامعه هدف است، به بنیاد شهید چهارباغ منتقل خواهد شد. تکلیف و وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان یک نهاد فرهنگی تبلیغی در چارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، در راستای تکریم و تجلیل و ارتقای منزلت و جایگاه خانواده‌های شهداست که در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بیان داشت: با توجه به اینکه شهرستان چهارباغ دارای مردمانی متدین، مو من و شهیدپرور است، قطعاً این شهرستان کانونی خواهد بود تا بنیاد شهید در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کند. امید است با مساعدت و همکاری سیستم اداری شهرستان و با حمایت‌های معنوی و پدرانه امام‌جمعه، این نهاد بتواند به تکلیف خود که رسیدگی به جامعه هدف و تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است عمل کند.

رستمیان با اشاره به علاقه‌مندی جوانان این مرزوبوم به فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: پس از دوران دفاع مقدس، جوانانی باانگیزه و علاقه‌مند که شاید درکی از جنگ تحمیلی نیز نداشتند، برای دفاع از حریم و حرم اهل‌بیت (ع) عازم سوریه شدند که این موضوع بیانگر این است که فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از جریان عاشوراست، به برکت خون شهدا همچنان ادامه دارد که امید است تداوم آن را تا ظهور منجی عالم بشریت نیز نظاره‌گر باشیم.

در پایان این مراسم، «علی آزاد فلاح» به‌عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چهارباغ معرفی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار