فرماندار چهارباغ:

اولویت کاری ما باید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده باشد

«شمیرانی» گفت: رسالت و اولویت کاری ما باید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل آینده باشد.
کد خبر: ۴۸۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶ - 21October 2021

اولویت کاری ما باید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، «قدرت‌الله شمیرانی» فرماندار شهرستان چهارباغ پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح بنیاد شهید شهرستان چهارباغ که با حضور مسئولین و خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: ما هر چه داریم و هر چه که به دست خواهیم آورد به برکت خون شهداست. عزت، سربلندی، آبرو، سرافرازی، استقلال و آزادی و پیشرفت کشور و جهان اسلام نیز مرهون خون شهداست.

وی مطرح کرد: امروز یکی از ادارات بسیار تأثیرگذاری که به آن افتخار می‌کنیم، به همت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز و کارکنان این مجموعه در شهرستان چهارباغ راه‌اندازی شد. بنیاد شهید پیوست فرهنگی و برکت همه ادارات است. از زمان آغاز به کار بنده در این شهرستان تاکنون، در معیت امام‌جمعه با بیش از 70 درصد خانواده‌های شهدای چهارباغ دیدار کردیم.

فرماندار شهرستان چهارباغ با اشاره به برگزاری بیش از 140 برنامه در این شهرستان در هفته دفاع مقدس با همکاری مسئولینی که همه دستاوردهای نظام را از برکات خون شهدا می‌دانند، از برگزاری یادواره شهدای چهارباغ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: بیش از دو هزار نفر از مردم علاقه‌مند و شهیدپرور در این مراسم حضور یافتند و با حماسه‌آفرینی، علاقه خود را نسبت به خانواده‌های معزز شهدا ابراز کردند.

شمیرانی عنوان کرد: چهره‌های ملی و سرداران سرافراز کشور نیز در برنامه‌های مختلف این شهرستان حضور پیدا کردند که این امر موجب دلگرمی خانواده‌های شهدا و جانبازان و ایثارگران شد. آن‌ها با حضور خود دست‌بوس خانواده‌های شهدا بودند؛ این دلاورمردانی که سال‌ها هم در دفاع مقدس و هم در جبهه مقاومت فعالیت کرده‌اند، دست‌بوسی خانواده‌های شهدا را افتخار خود می‌دانند.

وی ادامه داد: ما نیز هم‌نشینی و دست‌بوسی خانواده‌های شهدا را افتخار خود می‌دانیم و امیدواریم بتوانیم راه شهدای آن‌ها را ادامه دهیم. بنیاد شهید یک دستگاه کاملاً فرهنگی بوده و مهم‌ترین رسالت آن گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است. البته این امر تنها وظیفه بنیاد شهید نیست و تمامی دستگاه‌ها نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشند و به این رسالت و تکلیف عمل کنند.

فرماندار شهرستان چهارباغ تأکید کرد: احیا کردن اردوهای راهیان نور به‌عنوان یک مسئله هویتی در استان البرز و به‌ویژه شهرستان چهارباغ باید موردتوجه قرار گیرد. مزین شدن مکان‌های مختلف به نام شهدا باید از جمله افتخارات مدیریت شهری و روستاهای ما باشد. انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید از طریق فضای مجازی و در مدارس و مراکز آموزشی نیز باید در اولویت برنامه‌های ما قرار گیرد.

شمیرانی با تأکید بر ضرورت قدردانی از خانواده‌های شهدا بیان داشت: باید به‌صورت ویژه وصایا و زندگی‌نامه‌های شهدا و رسم و رسوم ایثارگری و فعالیت‌های مجاهدانه را در قالب‌های هنری قابل‌توجه نسل جوان و نوجوان از جمله مستند و کتاب به آن‌ها منتقل کنیم. رسالت و اولویت کاری ما باید انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به نسل آینده باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار