سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح:

محصول ایران قوی به زیر کشیدن پرچم آمریکا توسط مستضعفان است

سردار شکارچی گفت: هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد ایران قوی دیده می‌شود و امروز که مستضعفان پرچم آمریکا را به زیر می‌کشند، محصول ایران قوی است.
کد خبر: ۴۸۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴ - 21October 2021

محصول ایران قوی به زیر کشیدن پرچم آمریکا توسط مستضعفان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در جلسه هم‌اندیشی با جمعی اصحاب رسانه استان فارس که با موضوع بررسی نقش رسانه در مواجه با تهدیدات امنیتی و نظامی و چگونگی تبدیل تهدید به فرصت برگزار شد، به تشریح برخی از تهدید‌های راهبردی، جایگاه و نقش رسانه و شرایط کنونی اشاره کرد.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه طی چهار دهه پس از انقلاب، تهدید‌های زیادی متوجه کشور شده است، از دسته بندی ١٩٧ تهدید خبر داد و گفت: این تهدید‌ها در میدان عمل آسیب‌هایی را هم برای ما ایجاد کرده که هشت سال جنگ تحمیلی از جمله آنهاست در این جنگ بیش از٣٠ کشور جهان رو به روی ما قرار گرفت.

وی با بیان اینکه حتی برای میانگین یک روز در این ۴٣ سال پس از انقلاب بدون تهدید نگذرانده‌ایم، عنوان کرد: از همان ابتدا دشمن بسیج شد تا تهدید علیه کشور پیاده کند.

سردار شکارچی یادآور شد: برای مقابله با این تهدید بیش از ٢٢٠ هزار نفر شهید و بیش از ۴٠٠ هزار نفر که برخی نمی‌توانند به درستی نفس بکشند جانباز و هزاران زن بی سرپرست و هزاران کودک یتیم شدند.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با بیان اینکه هیبت مبتنی بر قدرت مادی و صلابت قدرت معنوی است، اما ابزار مادی هم دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با صلابت در مقابل این همه تهدیدات ایستادگی کرده است.

وی که معتقد است هر کس بدون صلابت وارد عرصه مقابله با تهدید‌ها شود، قطعاً به پیروزی نخواهد رسید و شکست بر ذائقه‌اش خواهد نشست.

سردار شکارچی شد: صلابت محصول عملکرد صحیح رسانه‌های این کشور است و برای ترویج این صلابت سپاهیانی را به نام سپاهیان محمد رسول‌الله (ص) بسیج کرد؛ این‌ها سپاهیانی بودند که نگذاشتند کشور به اشغال دشمن در بیابد و یک وجب از خاک این مرز و بوم برود.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه تهدید سخت همواره وجود داشته اما امروز دشمنان به سمت تهدید نرم کوچ کرده است، گفت: بدون وابستگی به دشمن به سطحی از قدرت و بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچکس جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارند.

وی که معتقد است برنده‌ترین و تیزترین ابزار دشمن، رسانه است، در خصوص سهم رسانه‌ها در این عرصه گفت: امروز دشمن دارای سلاح‌های پیچیده نقطه زنی در حوزه رسانه است و اگر ما بخواهیم مقابله مناسبی داشته باشیم باید سه اقدام مهم را در دستور کار داشته باشیم، در غیر این صورت در این جنگ بارنده هستیم.

سخنگوی نیروهای مسلح با بیان اینکه بالغ بر ٩٠ درصد اقدامات ما در رسانه‌ها واکنشی است و نمره خوبی به حوزه پیش‌بینی و پیشگیری نمی‌توانیم بدهیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم در این جنگ خطرناک موفق شویم باید هر دو حوزه را تقویت کنیم.

سردار شکارچی همچنین با بیان اینکه دشمن ما را سرگرم مسائل داخلی کرده که این خود تهدید بزرگی است، خاطرنشان کرد: ما خیلی جا‌ها فریب خوردیم و قدرت خودمان را کوچک نشان دادیم و قدرت پوشالی دشمن را برای مردم بزرگ نشان داده‌ایم.

نباید دچار عملیات فریب دشمن شد

سردار شکارچی با بیان اینکه مهم است که ما دچار عملیات فریب دشمن نشویم و این تهدید بسیار مهمی است که می‌تواند بسیاری از دستاورد‌های ما را از بین ببرد، گفت: امروز در اوج تحریم‌های اقتصادی بدون اتکا به کشورها، نیاز‌های خودمان را برطرف می‌کنیم و این قدرت، چهار برابر قدرت‌های دیگر است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تصریح کرد: اگر رسانه به درستی این موضوع را نفهمد در عملیات فریب دشمن گرفتار خواهد شد.

سخنگوی ستاد کل نیروی مسلح با بیان اینکه در اهداف واسط به اعمال سلیقه می‌رسیم که اعمال این سلیقه‌ها خود صلابت‌آفرین است، تاکید کرد: رسانه مهم‌ترین لشکر انقلاب اسلامی است که همه حرکت و توانمندی این لشکر در راستای تحقق هدف قاطع است، اما باید از اهداف واسط عبور کرد.

وی همچنین با بیان اینکه نباید دچار عملیات فریب شویم و این عملیات در اهداف واسط خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: نباید سانسور کنیم بلکه باید مطالبه‌گری کرد، اما در عین حال هیچکس حق ندارد از مسیر آرمان‌های انقلاب خارج شود.

سردار شکارچی با بیان اینکه برخی از موارد را نباید رسانه‌ای کرد، اما بخشی را به عمد می‌خواهیم به دشمن نشان دهیم مثل ناو مکران، گفت: قبل از نهایی شدن و رسیدن به هدف نمی‌توان رسانه‌ای کرد؛ این‌ها بحث‌های تخصصی است و باید این توجیه‌گری را برای اصحاب رسانه داشت.

سخنگوی ستاد کل نیروی مسلح در خصوص رسانه‌ای کردن برخی از حوادث هم عنوان کرد: هر حادثه ممکن است ابعاد مختلف داشته باشد، دشمن در برخی از حوادث موج ایجاد می‌کند و رسانه‌های داخلی هم بدون اطلاع در زمین دشمن بازی کرده و سناریوی دشمن را تعمیق می‌دهند که نمونه این امر خشکسالی در خوزستان است.

وی با بیان اینکه حتی زمان پیگیری تخلف یک مسئول مهم است، گفت: همزمانی این امر با تازش دشمن یعنی خودزنی لذا رسالت مهمی است برای اصحاب رسانه که باید به این نکات توجه کنند.

سردار شکارچی ادامه داد: یک مؤلفه مهم در ایجاد صلابت رسانه است و در شرایط کنونی مهم‌ترین مؤلفه محسوب می‌شود. افراط سبب می‌شود رسانه به اسارت دشمن دربیاید سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید تعادل را لحاظ کرد و از افراط و تفریط پرهیز کرد، گفت: در حوزه‌های رسانه این خیلی مهم است، افراط و تفریط در رسانه هر دو سم و زهر است.

سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح تاکید کرد: افراط سبب می‌شود رسانه به اسارت دشمن دربیاید و تفریط هم سبب می‌شود از دشمن شکست بخوریم و بنابراین نیاز به پشتوانه فکری و اندیشه در سطح راهبردی و عملیاتی است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه خبرنگار متخصص و حرفه‌ای کم داریم؛ حرف درستی است، اما وقتی خبرنگار حرفه‌ای خنثی‌گری کند، دچار مشکل می‌شویم که علتش عدم هم‌افزایی است.

سردار شکارچی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند توجه بیشتری به این حوزه هستیم، عنوان کرد: هر کس که دشمن ایران قوی باشد و طرفدار ایران ضعیف باشد باید به هویت ملی آن شک کرد. سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح خطاب به رسانه‌ها اضافه کرد: شما رسانه‌ها مثل آتشبار توپخانه زمان جنگ باید آنقدر بمب بریزید که یا از رده خارج شود یا توبه کند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح مجدداً با بیان اینکه راهبرد اصلی، ایران قوی است، چون امروز دنیا روی این ایران حساب باز کرده است، افزود: هر اتفاقی که در دنیا می‌افتد ایران قوی دیده می‌شود و امروز که مستضعفان پرچم آمریکا را به زیر می‌کشند، محصول ایران قوی است.

وی با تاکید بر اینکه رسالت اصلی رسانه‌های کشور صیانت، حفظ و توسعه تعمیق ارزش‌های دینی، انقلابی و ملی است، گفت: انقلاب بدون دین یعنی انحراف و دین بدون انقلاب یعنی توقف و ملیت بدون انقلاب و دین یعنی پشت کردن به بندگی خدا، لذت باید این‌ها با هم دیده شود و رسانه‌ها هم به آن توجه کنند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار