اعطای نشان فداکاری به شهید «نظافت‌قره‌لو»

برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «کاظم نظافت‌قره‌لو» تعلق گرفت.
کد خبر: ۴۸۵۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ - 21October 2021

اعطای نشان فداکاری به شهید «کاظم نظافت قره‌لو»به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش به‌ پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش، «کاظم نظافت قره‌لو» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده‌ تعلق گرفت.

نشان فداکاری که اعطایی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

شهید کاظم نظافت قره‌لو در سال ۱۳۳۶ در شهر تهران دیده به جهان گشود. پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۵ به‌ صف دریادلان نیروی دریایی ارتش پیوست و به‌ منظور سپری کردن دوره‌های تخصصی به خارج از کشور اعزام شد.

پس از بازگشت به کشور در ابتدا در سمت افسر مخابرات ناو ج. ا. ا لارک و سپس به سمت افسر عملیات ناوشکن ج. ا. ا سهند انتخاب شد. شهید معزز به همراهی دیگر همرزمان شجاع و غیور در ناوشکن ج. ا. ا سهند در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در درگیری با ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اثر اصابت موشک به مقام والای شهادت نائل‌ آمد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار