شهردار تهران:

ایجاد کارگروه مشترک با ناجا/ شهرداری مسئولیت‌های اجتماعی را جدی می‌گیرد

زاکانی گفت: شهرداری شهر را برای شهروندان آن می‌خواهد و شهروندان باید در آرامش و شرایط مطلوب باشند. همچنین شهرداری مسئولیت‌های اجتماعی را در کنار سایر مسئولیت‌های خود جدی می‌گیرد.
کد خبر: ۴۸۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ - 21October 2021

شهرداری مسوولیت‌های اجتماعی را جدی می‌گیرد/ ایجاد کارگروه مشترک با ناجابه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه دیدار با فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک ایام وحدت، میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع)، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این هفته توفیق داشتیم که در کنار سردار رحیمی و همکاران ایشان در شهرداری تهران باشیم. اساس دیدار این بود که باید ناظر به افق مطلوبی در شهر رقم بخورد و شهر تهران به یک شهر الگو و نمونه در ابعاد مختلف تبدیل شود.

شهردار تهران با بیان اینکه باید تغییر و تحول در بخش نرم افزاری و سخت افزاری شهر یعنی کالبد و روح شهر اتفاق افتد، افزود: ما نیازمند یک همراهی، همفکری و قبول مسئولیت‌های متقابل هستیم تا بتوانیم ایده آل خود را در شهر محقق کنیم. نقش ناجا برای کمک به شهرداری برای تحقق ایده آل خود، نقشی ممتاز و مشخص است.

زاکانی درباره اهم موضوعات مطرح شده در جلسه امروز، گفت: باید بتوانیم در حوزه‌های اجتماعی، کالبدی و ایجاد یک نظم قاعده‌مند در حریم و مسائل مختلف شهری، ترافیک و حمل و نقل، و سایر موضوعات یک شرایط مطلوب را ترسیم کنیم و در ادامه دست به دست هم دهیم تا این ایده آل محقق شود.

وی در ادامه اضافه کرد: برای مدیریت شهری مایه مباهات است که امروز در هفته وحدت این انسجام، همدلی و پیوستگی را تشدید کنیم. تمامی این موارد در راستای اهداف مهمی خواهد بود تا شهروندان در یک فضای فوق العاده بهتری از فضای فعلی، تنفس کنند.

به گفته شهردار تهران؛ شهروندان باید از طریق مشارکت اجتماعی، شرایط ایده آل را رقم بزنند. مدیریت شهری به همراه شهروندان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها باید ید واحدی شوند تا در مسیر تحقق اهداف، همه مسئولیت بپذیرند.

زاکانی با بیان اینکه امروز بنا شد کارگروه مشترکی میان شهرداری و نیروی انتظامی شکل گیرد، عنوان کرد: باید چهارچوب‌های فعالیت این کارگروه حداکثر ظرف ۲۰ روز شفاف شود تا در ادامه مسیر گذشته، اما با یک جان و افق بالاتری این همکاری به منصه ظهور برسد. حاصل این همکاری باید خیر و برکتی برای جامعه باشد.

وی با تأکید براینکه امروز شهرداری شهر را برای شهروندان آن می‌خواهد، گفت: شهروندان باید در آرامش و شرایط مطلوب باشند. شهرداری مسئولیت‌های اجتماعی را در کنار سایر مسئولیت‌های خود جدی می‌گیرد. اگر تعدادی از شهروندان به علت شرایط امروز جامعه در زندان به سرمی برند، توجه به خانواده‌های آن‌ها جزو رسالت‌های جدی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری است.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: همچنین این مورد درباره معتادان متجاهر و خانواده‌های آن‌ها، کوکان کار یا زباله گرد و ... صدق می‌کند. این موضوع ناظر به همه امورات اجتماعی و سرفصل تغییر و تحول در اجتماعی است که شهرداری می‌خواهد برعهده بگیرد؛ بنابراین در این مسیر امکان ندارد که به تنهایی موفق شویم؛ جز با کمک همه به ویژه نیروی انتظامی تا بتوان بار شهر را کم کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها