مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی تأکید کرد؛

ضرورت تسریع در بهره‌برداری کامل از مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی

سردار «عباسقلی‌زاده» گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی باید به زودی به بهره‌برداری کامل برسد و در اختیار قشر جوان و گردشگران قرار گیرد.
کد خبر: ۴۸۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ - 21October 2021

مرکز فرهنگی دفاع مقدس آذربایجان شرقی باید سریعاً به بهره‌برداری کامل برسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، امروز (پنج شنبه) در جلسه هماهنگی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، اظهار داشت: فعالیت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی در حوزه‌های نیرو‌های مسلح و نهاد‌های فعال و پشتیبان استان در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به پیشینه تأسیس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و آغاز کلنگ‌زنی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در پارک «شمیم پایداری» تبریز، افزود: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی باید به زودی به بهره‌برداری کامل برسد و در اختیار قشر جوان و گردشگران قرار گیرد.

سردار عباسقلی‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس آیین‌نامه، نقش اصلی در احداث و تکمیل محتوایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بر عهده استانداری و شهرداری در هر استان است.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی در گذشته برای تکمیل محتوایی و فضاسازی محیطی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی، حرم مطهر شهدای گمنام و محوطه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، گفت: امیدوارم مسئولان جدید استانی، شورای ششم و شهردار تبریز در راستای تکمیل این مجموعه‌ها در خور شأن شهدای استان اقدام کرده و شاهد آماده شدن مجموعه‌ای بی‌نظیر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل کنونی و آینده باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: متأسفانه کمرنگ بودن ارتباط میان قشر جوان با ارزش‌های دفاع مقدس، باعث شده که جوانان ما در معرض تهدیدات و تحریفات مختلف فرهنگی قرار گیرند.

وی با تأکید بر ایجاد جذابیت‌های ویژه همچون احداث یادمان، پل ارتباطی موزه به شرق تبریز و... با کمک شورا و شهرداری تبریز، گفت: چندین سوژه برای محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مشخص شده است که به دنبال قراردادن محتوای جذاب و بی‌نظیر در آن هستیم.

سردار عباسقلی‌زاده با اشاره به وظایف هر کدام از معاونت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی، مطرح کرد: بیش از ۱۵۰۰ ساعت مصاحبه در حوزه دفاع مقدس و مقاومت در اختیار داریم؛ اما تنها ۳۰۰ جلد کتاب در این زمینه به چاپ رسیده است که با حمایت و پشتیبانی بیشتر، می‌توان تعداد کتاب‌های چاپ شده را به ۱۰۰۰ جلد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها