بازدید سرلشکر باقری از بندر آستراخان

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح امروز از بندر آستراخان بازدید کرد.
کد خبر: ۴۸۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ - 21October 2021

بازدید سرلشکر باقری از بندر آستراخانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران پس از مذاکره و رایزنی فشرده با مقامات بلندپایه دفاعی روسیه در مسکو و سن‌پترزبورگ بامداد پنجشنبه با استقبال «مهدی آکوچکیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مقامات ارشد این استان وارد فرودگاه بین‌المللی آستراخان شد.

سرلشکر باقری ابتدا از بندر سالیانکا که جمهوری اسلامی ایران مالکیت ۵۳ درصد آن را در اختیار دارد، بازدید و در نشستی با حضور مدیران ایرانی و روسی این بندر، گفت: پس از پیوستن ایران به سازمان همکاری اقتصادی و امنیتی شانگهای، تجارت و بازرگانی ایران با کشور‌های عضو این سازمان گسترش خواهد یافت و در این بین توسعه زیرساخت‌های بندری در دو سوی دریای خزر ضروری است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران سپس با حضور در مرکز بزرگ آموزش دریایی و رودخانه‌ای خزر، با مدیران و اساتید این مرکز آموزشی به گفتگو نشست.

سردار سرلشکر باقری در این نشست، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با همسایگان استوار است و در این راستا وجود مراکز آموزش نیرو برای کشتی‌سازی، فناوری‌های نوین با تکیه بر توانمندی‌های دو کشور باید مورد توجه قرار گرفته و ایران و روسیه در زمینه همکاری‌های آموزشی و تبادل تجربیات به طور فعال وارد عرصه شوند.

بزرگترین کلاس آموزشی این انستیتو به نام اتاق ایران با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و تمثال امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مزین شده بود، موضوعی که بیش از همه جلب توجه می‌کرد.

سرلشکر باقری همچنین از صنایع کشتی‌سازی «پورت‌نیوز» بازدید و درباره اقدامات مشترک با مدیران این مرکز گفتگو کرد.

سردار سرتیپ غلامرضا محرابی معاون اطلاعات و امنیت ستاد کل، سردار سرتیپ محمدحسن باقری معاون آموزش ستاد کل، سردار سرتیپ سید حجت‌الله قریشی معاون آماد و پشتیبانی وزارت دفاع، سردار سرتیپ قدیر نظامی‌پور رئیس روابط بین‌الملل ستاد کل، سردار سرتیپ ابوالقاسم فروتنی رئیس حوزه ریاستی و ناخدایکم ستاد رضا خسروی مقدم وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را در این بازدید‌ها همراهی می‌کردند.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها