سخنگوی کاخ کرملین:

روسیه نمی‌تواند ساز و کار جداگانه‌ای درباره طالبان در نظر بگیرد

پسکوف با اشاره به سخنان رئیس جمهور این کشور درباره حذف طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی گفت که روسیه در این زمینه با نهاد‌های بین المللی هم نظر است.
کد خبر: ۴۸۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ - 22October 2021

روسیه نمی‌تواند ساز و کار جداگانه‌ای درباره طالبان در نظر بگیردبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز جمعه اعلام کرد که روسیه با جامعه جهانی، به ویژه سازمان ملل متحد، در مورد موضوع حذف طالبان از لیست سازمان‌های تروریستی هم عقیده است.

پسکوف در این باره گفت: دیروز، رئیس جمهور (پوتین) ضمن اظهار نظر در مورد این موضوع گفت: از آنجا که این تصمیم سازمان ملل متحد است، نمی‌توان مکانیسم و ساز و کار جداگانه‌ای درباره آن در روسیه ایجاد کرد.

وی همچنین تایید کرد که روسیه بر نظرات نهاد‌های سیاسی بین المللی تکیه کرده است.

سخنگوی کرملین در این باره نیز گفت: بله، رئیس جمهور دیروز به آن اشاره کرد.

وی پیشتر نیز با اشاره به برگزاری نشست مسکو درباره افغانستان اعلام کرده بود که طالبان به طور قانونی به رسمیت شناخته نشده است و در واقع فقط رهبری افغانستان را در دست دارد.

پسکوف همچنین گفت: کسی به فلج شدن کامل افغانستان علاقه‌ای ندارد.

وی همچنین درباره مذاکرات با گروه طالبان افزود که تماس‌های مستقیم با طالبان به منظور درک وقایع حال حاضر و چشم انداز آن‌ها در آینده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز گذشته در نشست باشگاه «والدای» در سخنانی درباره احتمال به رسمیت شناختن طالبان گفته بود: به نظرم می‌رسد به این مرحله (به رسمیت شناختن طالبان) نزدیک می‌شویم.

وی همچنین افزوده بود که موضع روسیه حرکت به سمت این مسیر است، اما چنین تصمیم‌هایی باید مطابق همان شیوه‌ای که این گروه را به عنوان گروه تروریستی در لیست سیاه قرار داد، صورت پذیرد.

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مسئولیت وضعیت جاری در افغانستان بر عهده کشور‌هایی است که ۲۰ سال در آنجا جنگیده اند. برای بازسازی اقتصاد افغانستان باید به این کشور کمک شود. دارایی‌های این کشور باید آزاد شود.

گروه طالبان حدود دو ماه است که کنترل افغانستان را به دست گرفته است و روسیه از طریق سفارت این کشور در کابل با نمایندگان این گروه ارتباط برقرار کرده و سفیر روسیه مأمور حفظ تماس‌ها با گروه طالبان شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها