یادواره ۱۲۱ شهید روستای فردوی قم برگزار شد

یادواره ۱۲۱ شهید والامقام روستای فردوی قم، امروز جمعه ۳۰ مهرماه در حسینیه شهدای روستا برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ - 22October 2021

یادواره ۱۲۱ شهید روستای فردوی قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سی امین یادواره ۱۱۸ شهید والامقام و ۳ شهید گمنام روستای قم، امروز با حضور سردار «محمد رضا موحد» جانشین فرمانده سپاه استان قم، «احمد حاجی زاده» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا، اهالی روستای فردو و مسئولان شهرستان کهک در حسینیه شهدای روستا برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سردار «خسرو عروج» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ماهیت پنهان انقلاب اسلامی اظهار داشت: دشمنان نیرو‌های نظامی را در اطراف ما به اسم دین به راه انداخته اند، چون می‌خواهند جنگ مذهب علیه مذهب انجام دهند و به این نتیجه رسیده اند.

وی افزود: تمام کشور‌های دنیا به جمع بندی یکسانی از ایران رسیده‌اند و همگی آن‌ها به این اصل معتقدند که نظام جمهوری اسلامی به چارچوب و ریسمان محکم انقلابی خود متصل بوده که در تمامی بحران‌ها با تکیه بر این اصل خود را استوار نگه می‌دارد.

در ادامه، سردار «حسین کاجی» پیشکسوت و راوی دفاع مقدس با بیان ویژگی‌هایی از شهدای روستای فردو عنوان کرد: این روستا بیشترین شهید را تقدیم اسلام نموده و در کشور منحصر به فرد است، اما متاسفانه برخی آن را نادیده می‌گیرند.

وی تاکید کرد: ضرورت دارد موزه ملی شهدای روستایی در این روستا دایر شود.

این مراسم با مرثیه سرایی «سید علی حسینی نژاد» و تقدیر از برگزیدگان پویش قرآنی و تعدادی از خادمان شهدا همراه بود و در پایان، صفوف شرکت کنندگان در یادواره به نماز عبادی سیاسی جمعه روستای فردو متصل شد؛ همچنین نمایشگاهی از تصاویر و اسناد شهدای روستا و نماد‌های دفاع مقدس در حاشیه مراسم برپا بود.

تعدادی از اعضای هیئت موتورسواری استان قم نیز با موتور‌های سنگین خود در حاشیه مراسم حضور داشتند.

یادواره شهدای روستای فردو از سال ۱۳۶۸ تاکنون به جز دو سال کرونایی، هر سال برگزار شده و همچنان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها