امام جمعه موقت اردکان:

بها دادان به جوانان انقلابی و نیرو‌های داخلی باعث پیشرفت می‌شود

حجت‌الاسلام‌ «محیطی» گفت: هر جا ما به جوانان انقلابی و نیرو‌های داخلی بها دادیم پیشرفت کردیم و می‌توانیم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها به این جوانان اتکا کرد.
کد خبر: ۴۸۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰ - 22October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام‌‌ «محمدعلی محیطی» امام‌جمعه موقت اردکان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفرصادق (ع) و هفته وحدت اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم، پیامبر مکرم اسلام را به‌عنوان اسوه حسنه معرفی می‌کند لذا ما وظیفه‌ داریم در زندگی خود از آن حضرت تأسی و پیروی کنیم.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) رحمت و عطوفت است که همه ما در زندگی امروز خود و در برخورد با دیگران به آن نیاز داریم.

امام جمعه موقت اردکان تصریح کرد: هفته وحدت به این معنی نیست که دست از اعتقادات خود برداریم و باید مواظب باشیم که زمینه سو استفاده دشمن را فراهم نکنیم.

خطیب جمعه اردکان اذعان داشت: ائمه معصومین به‌عنوان رهبران الهی نقش مهمی در شکل‌گیری و پویایی فرهنگ اسلام ناب در قالب مکتب تشیع ایفا کرده‌اند و نقش فرهنگی حضرت امام جعفرصادق (ع) در ترویج مکتب تشیع و پرورش شاگردان متعدد شاخص است و در دوران آن حضرت ساختار جامعه تشیع مهندسی فرهنگی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال بر موضوع خنثی‌سازی تحریم‌ها تأکید داشتند، اما دولت قبل به دنبال رفع تحریم بود که متأسفانه دستاورد خوب و مناسبی هم به دست نیاوردند، اما رئیس‌جمهور جدید در این دو ماه شروع کار دولت سیزدهم معاون اول را مسئول خنثی‌سازی تحریم‌ها کردند.

وی افزود: کارشناسان برای خنثی‌سازی تحریم‌ها چند راهکار ازجمله عدم اعتماد به دشمن، اعتماد و اتکا به ظرفیت‌های داخل کشور و کم‌رنگ کردن نقش دلار در اقتصاد کشور را پیشنهاد داده‌اند که ضمن خنثی‌سازی تحریم‌ها موجب افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ایران نیز خواهد شد.

هدف دشمن در حوادث اخیر افغانستان تشدید تنش‌های مذهبی است

حجت‌الاسلام محیطی ادامه داد: هدف دشمن در حوادث اخیر افغانستان تشدید تنش‌های مذهبی و درگیر کردن کشور‌های منطقه ازجمله جمهوری اسلامی ایران است که ما ضمن محکوم کردن این جنایت اعلام می‌کنیم که پشت این جنایات و حامی تروریست‌ها، آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب است.

وی اذعان داشت: هر جا ما به جوانان انقلابی و نیرو‌های داخلی بها دادیم پیشرفت کردیم و می‌توانیم برای خنثی‌سازی تحریم‌ها به این جوانان اتکا کرد.

امام جمعه موقت اردکان تصریح کرد: خبر‌های امیدوارکننده‌ای از دستگاه قضا به گوش می‌رسد و با صدور حکم محکومیت بعضی از سران مفسد اقتصادی موجی از امید و تحول را در بین مردم به وجود آورد که لازم است این موج از سطح به عمق برسد و با دانه‌درشت‌ها بدون رعایت خط قرمز‌های ساختگی برخورد قاطعانه بشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز باید مجلس انقلابی، دولت انقلابی و قوه قضاییه انقلابی در کنار یکدیگر به این امور بپردازند و جلوی مفسدان را بگیرند.

امام جمعه موقت اردکان از قوه قضاییه درخواست کرد مطالبه به‌حق مردم انقلابی در مبارزه و برخورد انقلابی با فساد و مفسدان اقتصادی را با جدیت دنبال شود و افزود: به جوانان فداکار و کسانی که چشم طمع به بیت‌المال ندارند بهای بیشتری بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار