با برگزاری تظاهرات؛

معترضان سوری خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورشان شدند

اعتراضات علیه ترکیه در سوریه بالا گرفته و شهروندان سوری در شمال شهر حلب با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورشان شدند.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ - 23October 2021

معترضان سوری خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورشان را خواستار شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، شهروندان سوری در شمال شهر حلب با برگزاری تظاهراتی خواستار خروج نظامیان ترکیه از خاک کشورشان شدند.

این اعتراضات از سوی اهالی منطقه تل رفعت واقع در حومه شمالی حلب و در روز جمعه برگزار شده است.

معترضان سوری شرکت کننده در این تظاهرات ضمن محکوم کردن اشغالگری ترکیه و حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان، خواستار خروج ترکیه شدند.

اهالی تل رفعت با در دست داشتن پلاکارد‌هایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «نه به دخالت‌های ترکیه» و «تا خاک وطن آزاد نشود آرام نمی‌گیریم» به اشغال خاک سوریه توسط ترکیه اعتراض کردند.

این اعتراضات علیه ترکیه در سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که به تازگی «رجب طیب اردوغان» در سخنانی سوریه را به حمله نظامی تهدید کرده است، هرچند شواهد موجود نشان می‌دهد که رئیس جمهور ترکیه به دنبال چانه زنی با آمریکا و روسیه و امتیازگیری در مورد عدم حمایت از شبه نظامیان کُرد نزدیک به پ.ک.ک است.

بعضی از تحلیل گران سیاسی ترکیه نیز معتقدند که افول محبوبیت اردوغان و آکپارتی، به سطحی رسیده که در انتخابات آتی، اردوغان شکست خواهد خورد و راهی برای افزایش آرای او و حفظ قدرت وجود ندارد و در این میان راه میانبر اردوغان برای سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی کشورش، تحرکات و شعار‌های تکراری درباره عملیات نظامی در سوریه است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار