با اعلام رسانه‌های عبری زبان؛

صهیونیست‌ها نگران حمله موشکی حزب‌الله به بندر حیفا هستند

نگرانی‌ها در رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن مخازن مواد خطرناک بندر حیفا توسط موشک‌های حزب‌الله لبنان بالا گرفته است.
کد خبر: ۴۸۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ - 23October 2021

صهیونیست‌ها نگران حمله موشکی حزب‌الله به بندر حیفا هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از معا فلسطین، روزنامه عبری زبان «معاریو» در گزارشی درباره احتمال هدف قرار گرفتن مخازن مواد خطرناک بندر حیفا توسط موشک‌های حزب‌الله لبنان، نوشت: ارتش اسرائیل چندین سناریو در خصوص جنگ با حزب‌الله را پیش بینی کرده که مهمترین آنها حمله به مخازن حاوی مواد شیمیایی خطرناک در شهر حیفا و همچنین آسیب این بندر با موشک‌های نقطه‌زن از لبنان است.

در سال‌های اخیر، رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا سامانه‌های ضد موشکی را ارتقا ببخشد و یا میزان و نوع مواد انبار شده در حیفا را کاهش دهد، اما با این وجود مواد انبار شده در بنادر حیفا و اشدود برای موشک‌های حزب‌الله یک هدف راهبردی به شمار می‌آیند.

در گزارش معاریو گفته شده است که تفاوت اصلی شرایط کنونی با جنگ سال ۲۰۰۶ آن است که حزب‌الله امروز موشک‌های نقطه‌زن در اختیار دارد که این مسأله در درگیری آینده بسیار حائز اهمیت است.

نویسنده گزارش همچنین معتقد است که ارتش اسرائیل مقایسه‌ای میان موشک‌های حزب‌الله و سامانه‌های دفاعی موجود انجام داده است و دریافته که ۶ درصد از موشک‌های حزب‌الله با عبور از سامانه دفاعی با ساختمان‌ها برخورد خواهد کرد.

برخی رسانه‌های غربی همواره سعی دارند که اسرائیل را شکست ناپذیر و طرفی که در همه جنگ‌ها توانمند است، معرفی کنند اما واقعیت به گونه‌ای دیگر است. ترسی که تل آویو را رها نمی‌کند توان موشکی، قدرت ارزیابی و تحلیل اوضاع منطقه از سوی نصرالله، تجارب گرانبهایی که رزمندگان مقاومت لبنان در جریان بحران سوریه به دست آورده اند، است.

کارشناسان اسرائیلی بر این باورند که ساکنان حیفا از حمله ویرانگر به انبارهای آمونیاک در این منطقه که حاوی بیش از ۱۵ هزار تن گاز هستند و انفجار آنها مرگ هزاران تن از ساکنان حیفا را رقم می‌زند، به شدت هراس دارند و تل آویو به خوبی از قدرت تأثیرگذاری قوی سید حسن نصرالله بر اسرائیلی‌ها آگاه است.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار