نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هفته وحدت باید به قرن وحدت مبدل شود

ماموستا رستمی با بیان اینکه هفته وحدت باید به قرن وحدت مبدل شود، گفت: مسلمین با حفظ وحدت و یکپارچگی خود اتاق فکر و اندیشه جهانی داشته باشند و آموزه‌های اسلامی را در دنیا تبلیغ و ترویج کرده و به سمع و نظر حقیقت جویان عالم برسانند.
کد خبر: ۴۸۵۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴ - 23October 2021

هفته وحدت باید به قرن وحدت مبدل شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ماموستا فائق رستمی» نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگویی با بیان اینکه خداوند متعال امت اسلامی را به اتحاد و انسجام دعوت کرده است، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم همه مسلمانان جهان و مذاهب اسلامی را به حفظ وحدت توصیه و سفارش می‌کند.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وحدت سرمنشأ اخوت، مودت، رحمت، محبت و برکت است، گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت عملی احتیاج دارد. وحدت زبانی اثری ندارد و آنچه مهم است عمل کردن به وحدت است، وحدتی که همه جهان اسلام را در برگیرد. وضعیت کشور‌های همسایه بیانگر نادیده گرفتن وحدت است.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه تفرقه و نزاع سبب ضعف و نابودی عظمت امت اسلامی می‌شود، تصریح کرد: اسلام تاکید دارد که همه مسلمانان با یکدیگر یکدل، پایدار و صبور باشند چرا که خداوند با صابران است. دین اسلام حقیقتاً دین مبارک و همه جانبه‌ای است و به همه ابعاد زندگی انسان‌ها نظر دارد.

امام جمعه سنندج مهمترین پیام رسول اکرم (ص) در شرایط سخت آن زمان را دعوت جامعه بشریت به حفظ وحدت و یکپارچگی دانست و گفت: این پیام باید برای مسلمانان و جهان اسلام درس‌آموز باشد. پیامبر اکرم (ص) فرمودند:‌ای مردم همانا خدای شما یکی و پدر شما یکی است همه شما از آدم و آدم از خاک است همانا گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست و عرب را بر عجم فضیلتی نیست جز به تقوا. بر اساس این روایت همه باید نسبت به هم احساس برادری و برابری داشته باشند و هیچکس حق ندارد خود را از دیگران برتر بداند. برتری تنها به تقوا حاصل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب هفته وحدت باید به قرن وحدت مبدل شود، عنوان کرد: باید برای تحقق این هدف برنامه‌ریزی کرد. خوشبختانه امروز در جمهوری اسلامی ایران شاهد وحدت بین شیعه و اهل سنت هستیم و این وحدت از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است. وحدت جوهره عرفان، معنویت، برادری و هم زیستی است، از این جهت باید به سراسر دنیای اسلام و بلکه به جهان بشریت گسترش پیدا کند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ضرورت دارد مسلمین با حفظ وحدت و یکپارچگی خود اتاق فکر و اندیشه جهانی داشته باشند و آموزه‌های اسلامی را در دنیا تبلیغ و ترویج کرده و به سمع و نظر حقیقت جویان عالم برسانند.

ماموستا رستمی وحدت جوامع اسلامی را لازمه مقابله با دشمنان اسلام دانست و گفت: مسلمانان در این برهه از زمان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت، اتحاد و هم‌افزایی هستند. دشمنان امروز برای ایجاد اختلاف بین مسلمانان نقشه‌های جدی کشیده و همواره دست به توطئه می‌زنند وضعیت افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، عراق و سایر کشور‌های اسلامی گواه این دشمنی است. تنها راه نجات مسلمانان و کشور‌های اسلامی از شر دشمنان عمل به شعار وحدت است. مسلمانان باید به خود بیایند و با تمام وجود از دین مبارک اسلام به خصوص از تقرب مذاهب دفاع کنند.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه دشمن از قرآن و مساجد مسلمانان هراس دارد، اظهار داشت:، زیرا قرآن کریم راهنمای زندگی بشریت و مساجد مرکز اخوت، وحدت و اتحاد است. از این رو هر چه بتوانند بر طبل اختلاف و تفرقه می‌کوبند. مسلمانان باید به خود بیایند و فریب دشمن را نخورند. دشمن زبانی شیرین و باطنی خبیث دارد.

وی افزود: امیدوارم روزی برسد که همه مسلمانان جهان متحد شوند و نگذارند دست ناپاک و نامحرم به کشورهایشان برسد. خداوند متعال نعمت‌ها و منابع زیادی همچون نفت، گاز و معادن به مسلمانان داده است. مسلمانان ثروت‌های خدادادی زیادی دارند و از جهات مختلف دنیوی، عرفانی و معنوی پیش‌قدم هستند، دشمن هم این را می‌داند و به همین خاطر است که از هر راهی که شده سعی دارد بر مسلمانان مسلط شود تا بتواند به راحتی منابع اقتصادی آن‌ها را به یغما ببرد و تا حدودی هم موفق شده است.

 نماینده مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز فلسطین نماد بارز تفرقه در دنیای اسلام است، اگر کشور‌ها و امت‌های اسلامی با هم متحد می‌شدند مسئله فلسطین طول نمی‌کشید و دشمن جرئت عمل پیدا نمی‌کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار