وال استریت ژورنال:

نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره خروج از افغانستان تحقیق می‌کنند

سطح نارضایتی از نحوه مدیریت بایدن در پیشبرد عملیات خروج از افغانستان به حدی بالا است که نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا به فکر تحقیق درباره این موضوع افتاده اند.
کد خبر: ۴۸۵۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ - 23October 2021

نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا درباره خروج از افغانستان تحقیق می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که شماری از نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در حال تحقیق پیرامون عملکرد دولت جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا، درباره نحوه خروج نظامیان این کشور از افغانستان هستند.

گفته می‌شود که این بررسی‌ها به طور جداگانه از سوی دفاتر بازرسی کل آمریکا در وزارت دفاع، امنیت میهن، وزارت خدمات درمانی و رفاهی، وزارت خارجه و همچنین آژانس توسعه بین الملل آمریکا انجام می‌شود.

هدف از این اقدام، قضاوت صحیح درباره درستی عملکرد دولت بایدن در آخرین روز‌های حضور نظامی آمریکا در افغانستان از جمله خروج پرسنل نظامی و دیپلماتیک، خروج پناهجویان افغان و تعطیلی سفارت آمریکا در کابل عنوان می‌شود.

هرج و مرج رایج در فرودگاه کابل به نماد خروج آمریکا از افغانستان تبدیل شده و خوشبینی بسیاری از متحدان این کشور را نسبت به ادعای تعهدپذیری واشنگتن زیر سوال برده است. حتی در روز‌های بعد از تکمیل فرایند خروج، بسیاری در آمریکا خواهان کناره گیری وزرای دفاع و خارجه این کشور به دلیل قرار دادن آمریکا در موضع ضعف شدند. با این حال، بایدن همچنان مدعی است که رویکرد درستی را برای خروج از افغانستان انتخاب کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار