مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 سیدالشهدا (ع):

ما مسلمانان باید وحدت امت اسلامی را عملاً رقم بزنیم

حجت‌الاسلام «معصوم‌خانی» گفت: وظیفه ما مسلمانان این است که وحدت امت اسلامی را عملاً رقم بزنیم، از فرمایشات مقام عظمای ولایت و بزرگان استفاده کنیم و از شعار بپرهیزیم.
کد خبر: ۴۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷ - 23October 2021

وظیفه ما مسلمانان این است که وحدت امت اسلامی را عملاً رقم بزنیمحجت‌الاسلام «یدالله معصوم‌خانی» مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در کرج ضمن تبریک ولادت باسعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: بیشتر محدثان و مورخان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که میلاد پیامبر در ماه ربیع‌الاول بوده اما در روز تولد او با یکدیگر اختلاف دارند.

وی ادامه داد: در میان محدثان شیعه معروف است که حضرت محمد (ص) در روز جمعه 17 ربیع الاول پس از طلوع فجر دیده به جهان گشودند و میان اهل تسنن نیز مشهور است که ولادت با سعادت این حضرت در روز دوشنبه 12 ربیع الاول اتفاق افتاده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی در سوره عصر می‌فرماید: «وَالْعَصْرِ» قسم به عصر، «إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ» همانا نوع و جنس انسان در خسران مبین است، اما خداوند در ادامه این آیات شریفه می‌فرماید: مگر کسانی که چهار ویژگی را با خود به همراه داشته باشند که معمولاً ما مسلمانان به دو ویژگی اول به خوبی عمل می‌کنیم.

معصوم‌خانی افزود: خداوند در ادامه این آیات می‌فرماید: «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا» مگر کسانی که ایمان آوردند، «وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ» و عمل صالح انجام دادند، اما اکثراً ما در دو شرط و ویژگی بعدی دچار مشکل هستیم که خداوند می‌فرماید: «وَ تَوَاصَوْا بِالْحَقِّ» و همدیگر را به حق توصیه کنید که ما مسلمانان در این ویژگی کم‌کاری کرده‌ایم.

وی مطرح کرد: امروزه مشاهده می‌شود که یک مسلمان در خانه خدا و محل عبادت او، دیگر مسلمانان را با عملیات انتحاری مورد حمله قرار می‌دهد. معلوم نیست این تفکر از کجا نشأت گرفته است و ریشه در چه چیزی دارد؟ در کجای دین اسلام یا فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه به قتل و تهدید مسلمانان سفارش شده که انسان سعادت خود را در قتل و کشتار مسلمانان دیگر ببیند؟

معصوم‌خانی اضافه کرد: پس مشخص است که در تواصی به حق خوب عمل نشده است. خداوند در ویژگی چهارم می‌فرماید: «وَ تَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» در مورد یکدیگر عجولانه تصمیم نگیرید، صبور باشید، با تبلیغات منفی دشمنان زود از کوره در نروید و تصمیمی نگیرید که موجب خسران دنیا و آخرتتان شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) بیان داشت: وظیفه ما مسلمانان این است که وحدت امت اسلامی را عملاً رقم بزنیم، از فرمایشات مقام عظمای ولایت و بزرگان استفاده کنیم، از شعار بپرهیزیم و به این موضوع عمل کنیم.

وی همچنین ضمن تبریک ولادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه مطرح کرد: مذهب شیعه در زمان این امام عزیز بسط و گسترش فراوانی یافت. در بیان شخصیت امام جعفر صادق (ع) باید گفت که او از نظر علمی سرآمد زمانه خود بود به طوری‌که دشمنانش نیز به علم و معرفت او اعتراف می‌کردند.

معصوم‌خانی مطرح کرد: منصور دوانیقی، حاکم وقت امام جعفر صادق (ع) که با امام دشمنی فراوانی داشت می‌گوید: امام جعفر صادق (ع) عالم‌ترین فرد زمان خود است. این روایت در مورد امام وجود دارد که او همیشه تبسم داشت و در حال نماز، روزه، ذکر و قرائت قرآن بود. دوران امامت او در اوج شبهات مردم بود بنابراین دشواری‌های بسیاری را در امر امامت متحمل شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر 10 حضرت سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق (ع) در حدیثی راه‌های مقابله با شیطان را اینگونه معرفی می کند؛ پنج صفت است که اگر کسی آن ها را در وجود خود داشته باشد، شیطان نمی‌تواند در او نفوذ پیدا کند.

وی افزود: اول، کسی که با خدا روراست و صادق باشد و به او توکل کند، دوم کسی که راضی باشد به آن چیزی که خدا برایش مقدر به روزی کرده است، سوم کسی که به مصیبت پیش آمده جزع و فزع و بیقراری نکند و صبر داشته باشد، چهارم کسی که آنچه که برای خود می‌پسندد را برای دیگران نیز بپسندد و پنجم کسی که ذکر سبحان الله را زیاد بر زبان بیاورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار