یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

تاوان سنگینی که آمریکا به دلیل حمایت از اسرائیل پرداخت

حمله به پایگاه «التنف»، پیامی به آمریکایی‌ها بود که تا دیگر به رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه و نیرو‌های مقاومت، چراغ سبز نشان ندهند؛ چرا که در غیر این‌صورت باید تاوان سنگینی را بپردازند.
کد خبر: ۴۸۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۲ - 24October 2021

.گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ ساعات پایانی شامگاه ۲۱ مهرماه یک پایگاه ارتش سوریه در شهر تدمر (پالمیرا) واقع در شرق استان «حمص» مورد حمله موشکی قرار گرفت.

یک منبع امنیتی سوریه در این زمینه اعلام کرد که منبع شلیک موشک‌ها از منطقه «التنف» بوده است.

این منطقه در اختیار نظامیان تروریست آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن قرار دارد و گفته می‌شود که رژیم صهیونیستی از آسمان این منطقه علیه مواضع جبهه مقاومت و ارتش سوریه اقدام به حمله می‌کند؛ همچنین اشغالگران آمریکایی در پایگاه نظامی التنف، تروریست‌های مورد حمایت خود را آموزش می‌دهند.

اتاق عملیات متحدان سوریه روز بعد از این حادثه (۲۲ مهرماه) با انتشار بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را عامل آن معرفی و تأکید کرد که پاسخ شدید و قاطعانه‌ای به عاملان این حمله می‌دهد.

در این بیانیه به شهادت و مجروحیت شماری از رزمندگان جبهه مقاومت اشاره و تأکید شد که «پس از تجاوز شب گذشته از آسمان اردن و منطقه التنف (تحت اشغال آمریکایی‌ها) به سوریه، فرماندهی این اتاق تصمیم گرفته که در پاسخی سخت و شدید، انتقام خون شهیدان و زخمی‌های این تجاوز را از صهیونیست‌ها بگیرد و بدون شک پاسخ به این حمله بسیار کوبنده و شدید خواهد بود».

بر همین اساس، شامگاه ۲۸ مهرماه پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در التنف مورد حمله گسترده موشکی و پهپادی قرار گرفت.

منابع آگاه اعلام کردند که در این حمله، مواضع اشغالگران آمریکایی و تروریست‌های مورد حمایت آن‌ها هدف قرار گرفت و تلفات گسترده‌ای بر جای گذاشت؛ البته تاکنون مقامات آمریکایی از ارائه آمار دقیق تلفات وارده به این پایگاه خودداری کرده‌اند.

حمله به پایگاه آمریکا در التنف، پس از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، بزرگترین و سنگین‌ترین حمله به مواضع آمریکایی‌ها در منطقه محسوب می‌شود.

پس از این حمله، یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی و سخنگوی «سنتکام»، انگشت اتهام خود را متوجه ایران کردند.

این در حالی است که با توجه به تجهیز گروه‌های مقاومت به انواع پهپاد و موشک، این گروه‌ها از توانمندی لازم برای ضربه زدن به مزدوران نظام سلطه و منافع آن‌ها در سطح منطقه برخوردارند و اصلاً نیازی نیست که ایران مستقیماً وارد عرصه نبرد شود.

حمله به پایگاه التنف، بار دیگر استیصال ارتش تروریست آمریکا در مقابله با حملات پهپادی و موشکی گروه‌های مقاومت را آشکار و به آمریکا و اسرائیل ثابت کرد که جبهه مقاومت در گرفتن انتقام از این دو جرثومه فساد، از توانایی لازم برخوردار است و هرگاه اراده کند، پاسخ سخت و دردناکی به آن‌ها می‌دهد.

همچنین این حمله، پیامی به آمریکایی‌ها بود که تا دیگر به رژیم صهیونیستی برای حمله به سوریه و نیرو‌های مقاومت، چراغ سبز نشان ندهند؛ چرا که در غیر این‌صورت باید تاوان سنگینی را بابت حمایتشان از اسرائیل بپردازند.

استراتژی اخراج آمریکا از منطقه گام به گام دنبال می‌شود و جمهوری اسلامی ایران به همراه متحدان خود در جبهه مقاومت، این مسیر را تا رسیدن به مقصود، قدرتمندانه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار