مدیرکل بنیاد شهید خراسان رضوی:

وحدت جهان اسلام، آرمان شهدای اهل تسنن و تشیع بود

حجت‌الاسلام «معصومی» گفت: اگر دست‌نوشته‌ها، وصیت‌نامه‌ها و خاطرات به‌جا مانده از شهدا را مورد بررسی قرار دهیم، یک عامل مشترک در بین همه آنها دیده می‌شود و آن توجه به فرامین الهی و حفظ وحدت در جامعه است.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹ - 23October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با هفته وحدت حجت‌الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به‌صورت جداگانه با خانواده‌ شهید «محمدرحیم حیدری» و جانبازان «درمحمد دوستی» و «گلریز نعمتی کاریزک» از جامعه ایثارگری اهل سنت دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام معصومی در این دیدارها ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: اختلاف بین مسلمانان عاملی برای سوءاستفاده دشمنان اسلام بود که با بصیرت بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نامگذاری ایام ولادت حضرت رسول (ص) به‌نام هفته وحدت این توطئه دشمنان خنثی شد.

وی در ادامه به نقش مهم خانواده شهدا در انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد و افزود: والدین شهدا با تکیه به آموزه‌های اسلامی فرزندانی مؤمن و متعهد پرورش دادند و با انتقال روحیه ایثار و فداکاری به فرزندان خود، آنها را برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی مهیا کردند و عازم جبهه‌ها شدند و به درجات عالیه رسیدند.

معصومی با بیان اینکه خانواده شهدا مروجین فرهنگ ایثار و شهادت و وحدت در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر دست‌نوشته‌ها، وصیت‌نامه‌ها و خاطرات به‌جا مانده از شهدا را مورد بررسی قرار دهیم، یک عامل مشترک در بین همه آنها دیده می‌شود و آن توجه به فرامین الهی و حفظ وحدت در جامعه است و همواره بر آن تأکید داشته‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در بنیاد خراسان رضوی با تأکید بر اینکه شهدای اهل سنت نماد وحدت جهان اسلام هستند، بیان داشت: اگر برادران اهل سنت در جبهه‌ها حضو پیدا می‌کردند و برای دفاع از کشور اسلامی جان خویش را به‌خطر می‌انداختند نتیجه اعتقاد آنان به گفتمان وحدت، تقریب و فداکاری در سایه ولایت فقیه است.

«محمدرحیم حیدری» در ۱۵ اردیبشهت ۱۳۴۹ در مشهد چشم به جهان گشود. وی سرانجام یکم اسفند ۱۳۷۴ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

وحدت جهان اسلام، آرمان شهدای اهل تسنن و تشیع بود

وحدت جهان اسلام، آرمان شهدای اهل تسنن و تشیع بود

وحدت جهان اسلام، آرمان شهدای اهل تسنن و تشیع بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار