معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

فضای مجازی، سلاح مؤثر کارزار تفرقه‌افکنانه دشمن/ انقلاب اسلامی با «وحدت کلمه» به پیروزی رسید

سردار «جوانی» گفت: در حال حاضر که پیشرفت دانش ارتباطی با ظهور ظرفی شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است، هر عضو از جامعه اسلامی یک رسانه است و می‌تواند از توان ارتباط‌جمعی خود به‌عنوان یک سلاح مؤثر علیه کارزار تفرقه‌افکنانه دشمنان استفاده کند.
کد خبر: ۴۸۵۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷ - 23October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با همایش «رسانه‌ها و ضرورت وحدت‌آفرینی در امت اسلامی» که با حضور بسیجیان استان خراسان رضوی برگزار شده بود، گفتمان جمهوری اسلامی را مؤثرترین راه برای تقویت وحدت مسلمانان دانست و اظهار داشت: در منشور سیره بنیانگذار کبیر انقلاب، وحدت یک اصل اساسی و قاعده‌ای غیرقابل انکار است و توجه و تمرکز امام راحل (ره) بر این ضرورت حیاتی جامعه اسلامی را می‌توان از پیام‌های ایشان در موسم حج و یا بیانیه‌های مجمع تقریب مذاهب اسلامی دریافت کرد.

وی افزود: در اندیشه امام خمینی (ره)، همه جهت‌گیری‌ها در تلاش برای تحقق وحدت یکپارچه امت اسلامی باید به سمت نهضت آزادی‌بخش قدس شریف باشد و مسلمین با در نظر گرفتن چشم‌انداز رهایی قبله اول خود از اشغال غاصبان و کودک‎کشان، با یکدیگر دست دوستی بدهند و از اختلافات اجتناب کنند.

انقلاب اسلامی با وحدت کلمه به پیروزی رسید

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با وحدت کلمه به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امام (ره) با به ثمر رساندن انقلاب اسلامی به مسلمانان نشان داد که وحدت کلمه می‌تواند رمز همه توفیقات و پیروزی‌ها باشد که به موازات الهام‌بخش بودن این پیام عملی بنیانگذار کبیر انقلاب، دشمنان نیز از تحقق اتحاد یکپارچه جامعه اسلامی به‌شدت به وحشت افتادند و تسنن آمریکایی و تشیع انگلیسی را بیش از پیش موردحمایت‌های شیطانی خود قرار دادند و این دو جریان علیرغم آن‌که در ظاهر در نقطه مقابل هم هستند اما در عمل از یک آبشخور مسموم تغذیه می‌شوند.

وی ادامه داد: تشیع انگلیسی که با تنگ‌نظری و بی‌بصیرتی، بخش بسیار محدودی از امت اسلام را حق انگاشته و بقیه را محکوم به سستی و بی‌اعتقادی می‌کند، دقیقاً به همان شیوه‌نامه‌ای عمل می‌کند که تسنن آمریکایی با حمایت از یک اقلیت و تکفیر بقیه در دستورکار خود دارد.

جوانی تصریح کرد: تکفیری‌هایی که در سوریه و عراق به قدرت رسیده بودند، درهم کوبیدن بقیه اقشار و مذاهب اسلامی را به مثابه یک تکلیف دینی می‌دانستند و نه‌تنها شیعیان بلکه برادران اهل سنت را هم به تیغ جور خود می‌سپردند و این همان مرام و مسلکی است که شیعه انگلیسی دارد.

افغانستان نباید جولانگاه گروهک‌های تفرقه‌افکن باشد

وی تأکید کرد: انفاس قدسی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی، زمینه‌ساز روشنگری‌های بسیار امیدوارکننده‌ای شده و به لطف خدا، دیگر بحث خاصی درباره چیستی و چرایی وحدت اسلامی وجود دارد و اهمیت آن بر همگان مبرهن است لذا بخش قابل‌توجه جهان اسلام ذاتاً در برابر گروهک‌های تکفیری قرار دارند و خصوصاً پس از افشای ماهیت جنایتکار این جریان در وقایع عراق و سوریه، عمده کانون‌های هواداری آن‌ها دچار ریزش شده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افغانستان را از جمله بسترهای مستعد برای تشکیل گروه‌های تفرقه‌افکن و ضدوحدتی خواند و گفت: اگرچه داعش و گروهک‌های تروریستی تا پیش از این هم در افغانستان حضور داشتند اما به نظر می‌رسد که نظام سلطه پیرو تحولات اخیر در این کشور، برنامه‌ریزی دقیقی برای استفاده از خلأهای معرفتی و فرهنگی موجود دارد و به دنبال آن است تا گروهک‌های مضمحل شده تکفیری در سوریه و عراق را دوباره سازماندهی کرده و به جان ملت ستم دیده افغانستان بیندازد.

وی ابراز داشت: برمبنای فرمایش تاریخی امام خمینی (ره)، وحدت از جنودالله و تفرقه از جنود الشیطان است لذا هرکس که در جهت تفرقه میان برادران مسلمان خود بکوشد، سرباز ابلیس است ولو آن‌که مقدس‌ترین چهره‌ها را هم در ظاهر خود داشته باشد.

فضای مجازی، سلاح مؤثر کارزار تفرقه‌افکنانه دشمنان است

جوانی ضمن تشریح اهمیت جایگاه اصحاب رسانه در ترویج وحدت و جلوگیری از بروز تفرقه اظهار کرد: در سال‌های گذشته، شاید رسالت تبیین اهمیت وحدت تنها معطوف به بخش محدودی از افراد جامعه که شاغل در صداوسیما و مطبوعات بودند، می‌شد اما در حال حاضر که پیشرفت دانش ارتباطی با ظهور ظرفی شبکه‌های اجتماعی شدت گرفته است، هر عضو از جامعه اسلامی یک رسانه است و می‌تواند از توان ارتباط‌جمعی خود به‌عنوان یک سلاح مؤثر علیه کارزار تفرقه‌افکنانه دشمنان استفاده کند.

وی در انتها ابراز امیدواری کرد: هیچ‌کس در جامعه ما که به برکت وحدت کلمه، طعم آزادی و حکومت ولی‌فقیه را چشیده است، نمی‌تواند خود را در برابر جریانات ضدوحدتی بدون مسئولیت قلمداد کنند و همه باید به میدان بیایند تا با یک صدایی، گروهک‌های تکفیری شیعی و سنی، بیش از پیش رسوا شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار