حسینیه شهدای گمنام خضر نبی (ع) به بهره‌برداری رسید

حسینیه شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم، شب گذشته همزمان با شام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۸۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ - 25October 2021

حسینیه شهدای گمنام خضر نبی (ع) افتتاح شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، حسینیه شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) قم، همزمان با هفدهم ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جوار یادمان ۱۴ شهید گمنام به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، ابتدا حجت‌الاسلام زندی امام جماعت حسینیه شهدای گمنام در سخنانی اظهار داشت: ما در نماز از خدا هدایت به صراط مستقیم را طلب می‌کنیم و این، همان مسیری است که شهدا در آن گام نهادند. بعضی اعمال را فقط خودِ خدا پاداش می‌دهد مثل روزه و اجر شهادت در راه خدا نیز فقط با خود اوست و شهدای گمنام در راه خدا از همه چیز حتی از اسم و رسم خویش هم گذشتند.

در ادامه، «مهدی حیدری» فرمانده قرارگاه و پایگاه ویژه حرم شهدای گمنام گفت: مکان قبلی بدلیل قرار گرفتن در مقابل دید یادمان، جایگاه مناسبی نداشت و احداث مکان فعلی با برنامه ریزی و هماهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس و سپاه استان از اردیبهشت ماه شروع شد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت برای کار‌های فرهنگی در حریم شهدای گمنام افزود: با کمک و مشارکت بسیجیان و خیّرین از جمله فرزندان بورضا و یعقوب دشتی بوشهری پروژه حسینیه پنج ماه زودتر از موعد تحویل به پایان رسید و همزمان با هفدهم ربیع الاول به بهره برداری رسید.

حیدری خاطرنشان کرد: برای این حسینیه و حرم شهدای گمنام چشم انداز ۵ ساله تعریف شده که سال اول آن احداث حسینیه و ایجاد قرارگاه بود که انجام شد و سال بعد، انجام امورات فرهنگی و حضور هیات‌های مذهبی در حسینیه است که در حال انجام می‌باشد. برای انجام برنامه‌های فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر باید تمامی دستگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، نظارتی و .. با هم حضور داشته باشند تا عرصه بر ناهنجاری‌ها تنگ شود و حضور تنها یک یا دو مجموعه موثر نخواهد بود.

امیر جعفری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم نیز عنوان کرد: احداث حسینیه مصداق «رزق لایحتسب» هست که به پاس تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه فرماندهی قرارگاه و پایگاه شهدای گمنام داده شده است. حسینیه حرم شهدای گمنام بدون حمایت سازمانی و فقط با پیگیری‌های مستمر و کمک‌های مردمی احداث شده است.

وی ادامه داد: امر به معروف و رسیدگی به وضعیت حجاب در محدوده یادمان شهدای گمنام، می‌طلبد که افراد دغدغه‌مند بیایند و حداقل با حضور فیزیکی خود و هر توانی که دارند، کمک کنند و اجازه ندهند قم، حرم اهل بیت (ع) و خاستگاه انقلاب، محل تاخت و تاز ناهنجاری‌های اخلاقی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار