رئیس مجلس شورای اسلامی:

جهاد تبیین دشوارتر از جنگ نظامی است/ «مردم» ارزشمندترین سرمایه جمهوری اسلامی هستند

«قالیباف» گفت: مجاهدت و جهاد در تبیین، مهمتر و سخت‌تر از دفاع مقدس است و اجر و پاداشی مضاعف نسبت به آن دوران دارد؛ آنجا تکلیف ما روشن بود، اما امروزه دشمن با سبکی نو و گمراه‌کننده با کشور‌مان مقابله می‌کند؛ همه این‌ها بیانگر اهمیت وجود صالحین و بسیج است.
کد خبر: ۴۸۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ - 25October 2021

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در اجلاسیه کشوری اساتید شبکه صالحین که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: زمانی گردهم آمدیم و در خصوص تربیت دینی بحث می‌کنیم که جبهه حق و باطل در تقابلی کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه اهمیت طرح صالحین، از جهت مهم بودن تبیین است که دستور و فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی است، افزود: تبیین مسئله‌ای بسیار مهم به اندازه اهمیت مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دشمن پس از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که در مقابله با جمهوری اسلامی از شیوه‌های نظامی نباید استفاده نکند بلکه باید از راه سست کردن اعتقادات‌، سازماندهی جنگ اقتصادی و رسانه‌ای با انقلاب اسلامی تقابل کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: مجاهدت و جهاد در تبیین، مهمتر و سخت‌تر از دفاع مقدس است و اجر و پاداشی مضاعف نسبت به آن دوران دارد؛ آنجا تکلیف ما روشن بود، اما امروزه دشمن با سبکی نو و گمراه‌کننده با کشور‌مان مقابله می‌کند؛ همه این‌ها بیانگر اهمیت وجود صالحین و بسیج است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه جمهوری اسلامی ایران، این است که به مردم شناخت و آگاهی بدهیم؛ وظیفه ما در جمع صالحین و جهاد تبیین، روشن‌سازی افکار جامعه است تا پای فرهنگ عاشورا و غدیر بمانند. چون در قدرتیم باید در زمینه اجرایی و اداره کشور نیز تمام تلاشمان را به کار گیریم؛ مهم‌ترین و ارزشمندترین دارایی ما مردم هستند و نباید هیچ‌گونه طبقه‌بندی و دسته‌بندی میان مردم داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با مهم برشمردن حضور مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی‌ تصریح کرد: از ابتدای تاریخ اسلام، هرکجا دین آسیب دیده، تمام مشکلات ناشی از نبودن مردم بوده است؛ در جمهوری اسلامی ایران، همه مردم از هر نژاد، دیدگاه، قومیت، طایفه و دیدگاه به یک اندازه مهم هستند و همراه کردن مردم، کار بسیار دشواری است.

قالیباف تصریح کرد: روزی که امام خمینی (ره) در 15 خرداد 42، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند، چیزی جز ایمان به این مسئله که سنت‌های الهی پابرجاست و ظلم ماندگار نخواهد بود و پای دین خدا باید بایستیم، نداشتند. در روزگاری که دنیا تبدیل به دو قطبی، قدرت شرق و غرب شده بود امام خمینی (ره) سراغ هیچ حزب و گروهی نرفتند و فقط مردم را داشتند که نهایتا انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن سال 57 در مقابل رژیم پهلوی پیروز شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پس از گذشت حدود 43 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی و حزب شیطان، هرکاری که برای براندازی این کشور و انقلاب در توانشان بود، انجام دادند، اما این انقلاب در مقابل تمام تهدیدها و دشمنی‌ها با قدرت ایستاد؛ از دفاع مقدس تا توطئه‌های داخلی و مسائلی مانند داعش برای براندازی اسلام ناب محمدی، اتفاق افتاد، اما نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با همراهی مردم مستحکم ایستاده است.

وی عنوان کرد: در بقای جمهوری اسلامی ایران، بر‌اساس همان سنت حسنه که امام خمینی (ره) بنیانگذار آن بودند، مردم در راس امور هستند؛ اما وقتی ‌مردم را در هر زمینه‌ای حذف یا دسته‌بندی کردیم؛ دچار مشکلات در حوزه اجرایی شدیم.

قالیباف در پایان با بیان خاطره‌ای‌ از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، به من گفت‌ نیستی ببینی در مصاف با داعش، جوانان دهه شصتی و دهه هفتادی ما چگونه می‌جنگند و پای‌کار‌تر از دوران دفاع مقدس هستند؛ این جوانان با مدیریت حاج قاسم توانستد هفت هزار میلیارد دلاری که ترامپ برای ایجاد داعش هزینه کرده بود را بی‌اثر کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار