رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب:

تشکیل مجلس اعلای ممالک اسلامی ضروری است

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه ضروری است با کمک کشور‌های اسلامی نهادی تأثیرگذار را سازماندهی کنیم، گفت: تشکیل یک مجلس اعلای ممالک اسلامی ضروری است که بتوانیم مشکلات خود را در همین مکان حل و فصل کنیم.
کد خبر: ۴۸۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ - 25October 2021

تشکیل مجلس اعلای ممالک اسلامی ضروری است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «سید علی قاضی عسگر» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب در گفت‌وگویی با بیان اینکه مباحث نخبگانی در ایجاد وحدت بین مسلمانان تأثیرگذار است، اظهار داشت: ما باید برای پرهیز از جنگ و تنازع به سمت فرمایشات قرآن کریم حرکت کنیم. جلسات نخبگانی در منطقه را افزایش دهیم و به این نتیجه برسیم که جنگ از نظر اسلام ممنوع است مگر در یک شرایط خاص.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان داشت: گفت‌وگو‌ها می‌تواند مقدمه فراهم شدن زمینه برای حل مشکلات در جهان اسلام باشد و به جنگ و درگیری در منطقه خاتمه دهد و در صورت بروز جنگ از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون فراپادمانی گفت: این موضوع جزو ایده‌های مجمع تقریب است که باید عملیاتی شود. در حال حاضر سازمان ملل دست نشانده ابرقدرت‌هاست و هیچ نفعی به کشور‌های دیگر نمی‌رساند.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه ضروری است با کمک کشور‌های اسلامی نهادی تأثیرگذار را سازماندهی کنیم تأکید کرد: تشکیل یک مجلس اعلای ممالک اسلامی ضروری است که بتوانیم مشکلات خود را در همین مکان حل و فصل کنیم.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گفت: امروز شاهد فعالیت دادگاه لاهه هستیم چرا ما این چنین تشکلی نداشته باشیم تا در مواقعی که جنگ روی می‌دهد بدانیم متجاوز کیست و با آن برخورد و از مظلوم دفاع شود. این ایده خوبی است و پتانسیل آن در کشور‌های منطقه فراهم است.

وی با اشاره به نقش حاج قاسم در ایجاد صلح و ثبات در منطقه گفت: نقش شهید سلیمانی همیشه در کشور‌های اسلامی اصلاحی بود. کما اینکه در قضیه داعش به دنبال سرکوبی این گروه تروریستی بود تا کشور‌های اسلامی آرامش داشته باشند؛ لذا نقش اساسی حاج قاسم ایجاد صلح در منطقه بود کما اینکه در سوریه نیز خیلی موفق عمل کرد و امروز راه او توسط دوستان دیگر دنبال می‌شود.  

منبع: میزان

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها