مدیر هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

هدف از برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس است

سرگرد «زارعی» گفت: هدف از برگزاری جشنواره «تئاتر سنگر» بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، شناسایی نخبگان تئاتر نیروهای مسلح استان، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی وضعیت تئاتر نیروهای مسلح در استان است.
کد خبر: ۴۸۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ - 02November 2021

هدف از برگزاری جشنواره تئاتر سنگر بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس است«سرگرد مجتبی زارعی» مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بجنورد اظهار داشت: دومین جشنواره منطقه‌ای «تئاترملی سنگر» ویژه گروه‌های تئاتر نیروهای مسلح در بخش‌های «تئاتر صحنه‌ای» و «تئاتر خیابانی» مرحله استانی در مهر ماه برگزار شد.

وی افزود: هدف از این جشنواره، بازآفرینی حماسه‌های دفاع مقدس، شناسایی نخبگان تئاتر نیروهای مسلح استان، افزایش روحیه حماسی جوانان و ارتقای کیفی وضعیت تئاتر نیروهای مسلح در استان است.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی افزود: نمایش خیابانی «یوسف » از فرماندهی مرزبانی استان به کارگردانی سید امیر حسین جان نثار و تئاتر صحنه‌ای «لاله های اروند» از تیپ مردم‌ پایه سپاه جوادالائمه (ع)، به کارگردانی طاها حسین زاده به عنوان آثار برگزیده جشنواره «تئاتر سنگر» استان خراسان شمالی انتخاب شدند.

زارعی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره چهار گروه تئاتر از نیروهای مسلح استان شرکت کرده بودند که پس از بررسی و بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، آثار داوری شد و در دو بخش‌های «تئاتر صحنه‌ای» و «تئاتر خیابانی»  این دو گروه رتبه اول را به خود اختصاص داده و به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کردند.

وی متذکر شد: ترویج و تقویت فرهنگ دفاع مقدس با ابتکار عمل و هنرمندی، از اولویت کاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که باید به شکل همه‌جانبه و برای اقشار و سنین مختلف جامعه دیده شود.

مدیر هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: وظیفه امروز همه مردم و مسئولان، زنده نگهداشتن راه شهیدان و بزرگمردان دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن رشادت ها و مردانگی رزمندگان به نسل امروز و جوانان ایران اسلامی است.

زارعی خاطرنشان کرد: مرحله منطقه‌ای و آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی «تئاتر سنگر» در آذر سال جاری در استان خراسان‌ شمالی و در شهرستان بجنورد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار