کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد؛

«بهار آزادی» شاهکار ارتش یمن

نجار گفت: ارتش یمن در عملیاتی موسوم به «بهار آزادی» ضمن پیشروی برای آزادسازی مأرب، اقدامی غیر باور را عملیاتی کرده است.
کد خبر: ۴۸۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 25October 2021

«بهار آزادی» شاهکار ارتش یمن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «عماد نجار» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگویی ضمن تحلیل شرایط میدانی یمن، اظهار داشت: چند مؤلفه در پیروزی نیرو‌های یمنی علیه یک ائتلاف بزرگ منطقه و فرامنطقه‌ای وجود دارد؛ نخست اینکه یک ائتلاف بالغ بر چند کشور شکل گرفته که به دلیل فقدان حمایت داخلی، کشور‌ها از آن خارج شدند.

نجار مطرح کرد: این ائتلاف جنایتکار بوده و تمام قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و در مغایرت با کنوانسیون‌های بین‌المللی دست به کشتار مردم یمن می‌زند.

 کارشناس حوزه منطقه گفت: این جنایات از دید سازمان ملل مغفول نبوده، ولی این سازمان و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نه‌تنها هیچ رسیدگی به این وضعیت نکردند، بلکه در تداوم این رویه، چشم پوشی نموده‌اند.

وی عنوان کرد: ارتش و نیرو‌های مردمی یمن در حال آزادسازی استان مأرب هستند که یکی از مهم‌ترین استان‌های یمن محسوب می‌شود و علاوه بر منابع نفتی و گازی، یکی از شاهراه‌های اصلی دستیابی به پایتخت یمن است.

نجار افزود: صنعا مورد نظر نیرو‌های ائتلاف و نیرو‌های رژیم آل سعود است و قصد دارند با رسیدن به این شهر، نیرو‌های خود را مستقر سازند و دولت مستعفی و فراری یمن را که دست نشانده خود آنهاست، مستقر سازند.

وی ادامه داد: استان مأرب محل استقرار برخی دست نشانده‌های آل سعود است و بسیاری تروریست‌های بین‌المللی در این نقطه استقرار یافته‌اند و در حال انجام عملیات‌های بین‌المللی علیه مردم بی‌دفاع یمن هستند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: طی این چند سال عملیات‌های بزرگ و مهمی توسط ارتش و نیرو‌های مردمی یمن شکل گرفته که یکی از آن‌ها عملیات بهار آزادی است و اراضی و سرزمین‌های بسیار زیادی آزاد شده است.

نجار عنوان کرد: از دیگر سو آزادسازی مأرب یکی از دستاورد‌های تدافعی ارتش یمن محسوب می‌شود و چندین هزار کیلومترمربع از این استان تا امروز آزاد شده است که روندی رو به رشد است.

نجار تأکید کرد در هر عملیات، روند آزادسازی فزونی گرفته و قدرت ارتش یمن نیز اضافه می‌گردد و در حال حاضر در این عملیات شاهد هستیم که نیرو‌های هوایی و پهپادی یمن چنان عملیاتی را صورت داده‌اند که در بسیاری رسانه‌های دنیا اعتراف شده توقع این چنین دفاعی از سوی ارتش یمن وجود نداشته و این ارتش با قدرت زیادی در آزادسازی سرزمین‌های خود عملیات بهار آزادی را صورت داده است.

منبع: رادیو گفت‌وگو

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها