امام جمعه دهگلان:

تفرقه حربه دشمن علیه مسلمانان است

ماموستا محمدی گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده جوامع اسلامی همه مسلمانان موظف هستند در راستای وحدت، همگرایی و برادری گام برداشته و به ایفای نقش بپردازند.
کد خبر: ۴۸۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ - 25October 2021

تفرقه حربه دشمن علیه مسلمانان است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ماموستا «عبدالسلام محمدی» امام جمعه دهگلان در گفت‌وگویی با بیان اینکه استکبار جهانی همواره در اندیشه سلطه یافتن بر جوامع اسلامی است، اظهار داشت: حضور مؤثر دشمن زمانی تثبیت می‌شود که افرادی در بین مسلمانان و فرق و مذاهب اسلامی به‌عنوان پیاده نظام دشمن داعیه اسلام را داشته باشند، اما در عمل با بیان و طرح مسائل اختلافی و رسانه‌ای کردن آن‌ها احساسات سایر فرق و مذاهب اسلامی را جریحه‌دار کرده و اعتقادات آنان را زیر سؤال ببرد.

امام جمعه دهگلان با اشاره به اینکه اسلام کامل‌ترین و برگزیده‌ترین دین الهی است، عنوان کرد: دشمنانی که منافع خود را در کشور‌های اسلامی دنبال می‌کنند به دنبال غارت منابع مالی و ثروت معنوی این کشور‌ها است. روش او در رسیدن به اهدافش ایجاد تفرقه، تنش و جنگ‌های مذهبی است.

وی در خصوص موانع وحدت تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی در بدو تأسیس و استقرار مسئله وحدت اسلامی و همگرایی اسلامی را به‌عنوان یک اصل قرار داد. هفته وحدت در بین مسلمانان اهل سنت و تشیع هفته میمون و مبارکی است. از موانع مهم وحدت می‌توان به توجه نکردن نسبت به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و آسیب‌های امت اسلامی اشاره کرد در این زمینه باید بزرگان مذاهب اسلامی صحبت و روشنگری کنند.

ماموستا محمدی حفظ همگرایی، وحدت، عزت و ارزش امت اسلامی را ضامن پیروزی در برابر توطئه دشمنان دانست و گفت: دشمن با اجیر کردن عده‌ای عالم‌نما و در اختیار قرار دادن ابزارهایی، چون رسانه و شبکه‌های مجازی قصد تفرقه‌افکنی و دامن زدن به اختلافات را دارد تا جنگ مذهبی راه بیاندازد.

امام جمعه دهگلان با اشاره به اینکه مسلمانان در بیش از ۹۰ درصد آموزه‌های دینی و اعتقادات فرق مختلف اسلامی مشترک هستند، عنوان کرد: مسلمانان آن ۱۰ درصد اختلاف باقیمانده را باید با سکوت، مهربانی یا بحث علمی رفع کنند.

وی با تأکید بر اینکه اهل سنت شیوه و روش وهابیت و سلفیت در دعوت به عقیده و باور خود را قبول ندارند، تصریح کرد: از گذشته تاکنون علمای چهار مذهب اهل سنت از متقدمین و متأخرین نسبت به وهابیت، سلفیت، تکفیری‌ها و کسانی که به ائمه اطهار (ع) و مذاهب امت اسلامی هجمه وارد می‌کنند اعتراض داشتند و در رد آن‌ها کتاب‌های متعددی نوشتند.

ماموستا محمدی با بیان اینکه وهابیت خود را سلف صالح معرفی می‌کند، گفت: سلف صالح همان اهل بیت، ائمه و اصحاب پیامبر (ص) و ائمه مذاهب اسلامی بودند. وظیفه جامعه اسلامی در برابر سلفیت و وهابیت آن است که به‌صورت عالمانه، فرهنگی و کارشناسانه بایستند.

امام جمعه دهگلان با اشاره به اینکه علما و روحانیون دغدغه‌مند باید فکر وحدت و همگرایی را تبلیغ و ترویج کنند، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده جوامع اسلامی همه مسلمانان موظف هستند در راستای وحدت، همگرایی و برادری گام برداشته و به ایفای نقش بپردازند.

وی یکی از راهکار‌های تحقق وحدت را تربیت عالمان دینی و روحانیون وحدت محور دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول این سال‌ها از علمای انقلابی، علمای تقریبی و وحدت محور حمایت چندانی نشده است، حمایتی که ایشان را دلخوش و امیدوار به فعالیت‌های بیشتر کند. علمای وحدت محور همیشه در حاشیه بوده و مورد حمله و هجمه قرار گرفتند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار