شهید «محمدرضا باقرنیایی» پنهانی به جبهه رفت

«محمدرضا باقرنیایی» فرزند «محمدتقی» 25 مرداد سال 1347 در شهر سردرود از توابع شهرستان تبریز متولد شد و در سن 17 سالگی در اوج  نوجوانی در 22 بهمن سال 1364 در منطقه جنوب عملیات «والفجر 8» به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۸۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳ - 28October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، با آغاز جنگ تحمیلی، جوانان این مرز و بوم به دعوت حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و عازم جبهه‌های نور شده و مقابل دشمن سینه سپر کردند.

«محمدرضا باقرنیایی» نوجوان شجاعی از دیار آذربایجان بود که مقابل تجاوز دشمن ساکت ننشست. در ادامه بخشی از زندگی این شهید والامقام را مرور می‌کنید.

«محمدرضا باقرنیایی» فرزند «محمدتقی» 25 مرداد سال 1347 در شهر سردرود از توابع شهرستان تبریز دیده به جهان گشود. دوره ابتدایی را در دبستان شهید بابایی در سردرود گذراند. وی همیشه در دوران تحصیل کوشا بود.

با آغاز جنگ تحمیلی محمدرضا اصرار زیادی داشت که به جبهه برود؛ اما پدرش با نظر او مخالفت می‌کند و می‌گوید «تو سن کمی داری نمی‌توانی بروی» محمدرضا می‌گوید «چرا نمی‌توانم من باید به جبهه بروم چرا باید همه شهید شوند و من در خانه بمانم» بالاخره پنهانی به جبهه ثبت نام کرده و مدارک را آماده می‌کند که به جبهه برود.

محمدرضا در سن 17 سالگی درست در اوج  نوجوانی و در 22 بهمن سال 1364 در منطقه جنوب عملیات «والفجر 8» به  شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها