نماینده ولی فقیه در سپاه:

خطر ارتجاع و استحاله انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: دشمن با حربه‌های مختلف به‌دنبال تزلزل مبانی فکری انقلابی و ایجاد استحاله در آن است.
کد خبر: ۴۸۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴ - 25October 2021

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (دوشنبه) در آیین افتتاحیه پنجمین اجلاس سراسری شبکه تربیتی صالحین بسیج که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که دشمن جان انقلاب را هدف گرفته است، اظهار داشت: خطر ارتجاع و بازگشت از اصل دین و انقلاب همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که هدف دشمن، از بین بردن پیوند امت با ولایت است، ادامه داد: امروز با دو خطر «ارتجاع» و «ارتداد فکری و اعتقادی» مواجه هستیم که تلاش می‌کنند با القای شبهه، فضای غلط مجازی، فتنه و تحریم، نیروهای انقلاب را از لحاظ فکری متزلزل کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به ایجاد تردید در مواضع رهبر معظم انقلاب در موضوعات برجام و واکسن اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸، مسائل آبان ماه و کج سلیقگی دولت گذشته در موضوع بنزین، رهبری فرمودند «مصوبه سران قوا باید اجرا شود» ولی بعضی بچه‌های انقلابی نتوانستند این موضوع را هضم کنند و دشمن با استفاده از این بستر، شبهات زیادی را القا کرد.

وی با بیان این‌که به دنبال استحاله ایدئولوژیک انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنند تا دین سکولار را ترویج کرده و به وسیله سکولاریسمی که انقلاب اسلامی ایران آن را در جهان به چالش کشید، انقلاب را سرنگون کنند.

حاجی‌صادقی با بیان این‌که حتی در حوزه علمیه نیز جریان دینداری غیرانقلابی از جنس تحجر و سکولار ترویج می‌شود، اضافه کرد: کار دیگر دشمن، تحریف دین و به‌کارگیری دین علیه دین و ایجاد جنگ‌های نیابتی است.

وی ایجاد گسست بین امام و امت را دیگر برنامه دشمن برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: تلاش برای ترویج التقاط در اندیشه و عمل، تفرقه و جنگ‌های داخلی و تغییر ذائقه فرهنگی و ارزشی مردم، از جمله اقدامات دشمن در مواجهه با انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه، ایجاد ناامیدی و بی‌اعتمادی به مسئولان را یکی از بزرگ‌ترین ضربه‌های دولت گذشته به نظام برشمرد و اظهار کرد: تضعیف مؤلفه‌های قدرت در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های دشمن است.

وی با تأکید بر این‌که دشمنان می‌دانند جامعه قوی و قدرتمند زیر بار سلطه آنان نمی‌رود، ادامه داد: دشمن با ترویج سبک زندگی غربی، تغییر آداب و رسوم، فشار اقتصادی و بزرگ‌نمایی دشمن، سعی در تضعیف جامعه در مواجهه با خود دارد.

حاجی‌صادقی با بیان این‌که دشمنان انقلاب همچون گذشته به دنبال نفوذ دادن افراد و افکار غربی در مدیریت‌های مختلف در دولت انقلابی آقای رئیسی نیز هستند، گفت: تضعیف نیروهای انقلاب و ثابت قدم، تضعیف شریعت محوری و نسبت دادن نابسامانی‌های موجود به گزاره «ناکارآمدی دین»، دیگر حربه دشمن است.

وی اضافه کرد: روحانیت در برابر این هجمه علیه دین همچون پیامبر اکرم (ص) وظیفه دارد.

سردار «غلامرضا سلیمانی» نیز در این مراسم با تأکید بر این‌که شبکه تربیتی صالحین باید تکامل پیدا کرده و تقویت شود، اظهار کرد: در سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج، تربیت هشت تا ده میلیون جوان مؤمن انقلابی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که وضعیت‌سنجی و شناسایی نقاط قوت و ضعف حلقه‌های صالحین در دستور کار است، ادامه داد: در کنار آن، باید یک و نیم میلیون نیروی کادر توانمندسازی شوند تا با تقویت زیرساخت شبکه صالحین، بنای رفیعی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی بسیج روی آن ساخته شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار