در جدیدترین مواضع؛

«اسماعیل هنیه» بر لزوم پایان محاصره «نوار غزه» تأکید کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در تماس تلفنی با وزیر خارجه مالزی بر لزوم پایان هرچه سریعتر محاصره غزه تأکید کرد.
کد خبر: ۴۸۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ - 26October 2021

«اسماعیل هنیه» بر لزوم پایان محاصره «نوار غزه» تأکید کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به صورت تلفنی با «سیف الدین عبدالله» وزیر خارجه مالزی گفت‌وگو کرد.

اسماعیل هنیه ضمن تمجید از موضع مالزی در حمایت از مسأله فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، سیف الدین عبدالله را در جریان آخرین تحولات فلسطین و قدس، تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مقدسات فلسطین به ویژه مسجد الاقصی، تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی این مسجد و ممانعت از ورود نمازگزاران به آن، قرار داد.

هنیه همچنین به مصادره اراضی فلسطینی و توسعه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی، تجاوزات روزانه علیه ساکنان کرانه باختری و رنج و سختی‌های اسرا در زندان‌های این رژیم اشاره و بر ضرورت فراهم کردن یک زندگی شرافتمندانه برای آن‌ها و تلاش برای آزادیشان تاکید کرد.

از سوی دیگر، وی به تشریح تحولات کنونی در «نوار غزه» اعم از ادامه محاصره و پرونده بازسازی ویرانی‌های حاصل از جنگ پرداخت و بر ضرورت پایان محاصره و ارائه تسهیلات لازم برای بازسازی این باریکه و کمک‌رسانی به مردم غزه تاکید کرد.

طرف‌های فلسطینی و مالزیایی همچنین در مورد وضعیت آوارگان فلسطینی در دیگر کشور‌ها و ضرورت تلاش برای فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آن‌ها و تلاش جهت بازگشت آن‌ها به مناطق محل سکونت خود رایزنی کردند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مالزی بار دیگر بر حمایت کشورش از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: مالزی همواره در تمامی محافل حامی ملت فلسطین و مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بوده است و به حمایت‌های خود از فلسطینیان در ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار