در کتاب «جنایت جنگی» مطرح شد؛

سلاح‌های غیرمتعارف هم کمکی به صدام در برابر ایرانیان نکرد

در کتاب «جنایت جنگی» آمده است: مسئله به صورت یک عقیده‌ی عمومی درآمد و رهبری عراق نیز آن را تقویت کرد که تنها سلاح‌های غیرمتعارف است که می‌تواند تضمین کند که عراق در جنگ علیه ایران پیروز خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۰ - 27October 2021

عراق با سلاح‌های غیر متعارف هم پیروز نشدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انتشارات مرز و بوم در صفحه اینستاگرامی خود با انتشار مطلبی از کتاب «جنایت جنگی» درباره‌ علت استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ایران آورده است:

آقای رولف ایکیوس مدیر اجرایی کمیته‌ی ویژه‌ی سازمان ملل (آنسکام) در عراق (۱۹۹۱_۱۹۹۷)، طی مقاله‌یی در واشینگتن‌پست در ۲۹ ژوئن ۲٠٠۳، در توضیح دلیل پرهیز عراق از کاربرد سلاح‌های شیمیایی علیه ارتش امریکا و متحدانش در جنگ خلیج فارس، به مطالب مهمی اشاره کرده است. توضیحات وی عمدتا بر این استوار است که سلاح‌های کشتار جمعی عراق اساسا برای حمله به ایران توسعه یافته بود. وی نوشته است: برای صدام حسین که به روش و قول خود مدافع ملت عرب محسوب می‌شد. دشمن دائمی عراق نه ایالات متحده یا اسرائیل، بلکه بنا به قول طارق عزیز (معاون صدام) در یک گفت‌وگو با من، «جانوران ایرانی» بودند.

ایران با بیش از ۶۴ میلیون نفر جمعیت خود چالشی را به وجود می‌آورد که عراق با جمعیت ۲۴ میلیونی خود از طرق نظامی متعارف، قدرت مقابله با آن را نداشت. با استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای مسموم کردن و کشتن «امواج انسانی» نیرو‌های جوان و تقریبا محافظت‌نشده‌ی مهاجم ایرانی، ارتش عراق به دفعات خود را از شکست نجات داد و بنابراین مسئله به صورت یک عقیده‌ی عمومی درآمد و رهبری عراق نیز آن را تقویت کرد که تنها سلاح‌های غیرمتعارف است که می‌تواند تضمین کند که عراق در جنگ علیه ایران پیروز خواهد شد. ایکیوس افزوده: «انگیزه و منبع الهام همه‌ی چهار جزء ممنوعه و مخفی برنامه سلاح‌های کشتار جمعی عراق، دشمنی اساسی و رقابت با ایران بوده است.»

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار