نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان «هادی» برگزار شد

نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان «ابراهیم هادی» در مجتمع ورزشی فرهنگی شهید «حاج قاسم سلیمانی» برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ - 26October 2021

نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان «هادی» برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان ابراهیم هادی عصر روز گذشته (دوشنبه) در مجتمع ورزشی فرهنگی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

غلامحسین زمان‌آبادی دبیر نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان ابراهیم هادی اظهار داشت: باید جوانان این کشور بر اساس ایمان، اخلاق و پهلوانی ترییت پیدا کنند.

دبیر نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید ابراهیم هادی افزود: پهلوانانی در کشور داریم اما کمتر به این موضوع پرداخته شده است. پهلوانان پوریای ولی، غلامرضا تختی و شهدا به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از پهلوانان و الگو‌های جوانان بوده‌اند.

وی تصریح کرد: امروز الگویی معرفی خواهد شد که رسانه‌ها زیاد به آن نپرداخته اند اما از دل مردم جوشیده و از قهرمانان و پهلوانان بوده و الگویی برای جوانان و نسل آینده ایران اسلامی شده است.

زمان آبادی گفت: سال آینده دومین جشنواره اخلاق و مرام شهید هادی با حضور ورزشکاران، قهرمانان و پهلوانان به صورت مردمی برای الگو و توسعه اخلاقی جوانان برگزار خواهد شد.

عودتیان مدیر عامل مجموعه فرهنگی خاتم‌الاوصیا (ص) نیز در نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان ابراهیم هادی گفت: این رویداد با نام مقدس ابراهیم هادی می‌خواهد بگوید مدل پهلوانان ایرانی‌ها در دنیا با مرام از خود گذشتگی و ایثار همراه است.

پهلوان بسیجی ابراهیم هادی از بنیانگذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلان‌غرب و ستاره ورزش کشتی کشور است.

او در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی حوالی میدان خراسان به دنیا آمد؛ ابراهیم چهارمین فرزند خانواده بود و در نوجوانی طعم تلخ یتیمی را چشید، از آنجا بود که همچون مردان بزرگ زندگی را پیش برد.

ابراهیم دوران دبستان را به مدرسه طالقانی رفت و دبیرستان را نیز در مدارس ابوریحان و کریم‌خان گذراند.

وی در سال ۱۳۵۵ توانست به دریافت دیپلم ادبی نائل شود. از همان سال‌های پایانی دبیرستان، مطالعات غیردرسی را نیز شروع کرد. حضور در هیئت جوانان وحدت اسلامی و همراهی و شاگردی استادی نظیر مرحوم علامه «محمدتقی جعفری» بسیار در رشد شخصیتی ابراهیم مؤثر بود.

این شهید جاویدالاثر در دوران پیروزی انقلاب شجاعت‌های بسیاری از خود نشان داد. همزمان با تحصیل علم به کار در بازار تهران مشغول بود و پس از انقلاب در سازمان تربیت بدنی و بعد از آن به آموزش پرورش منتقل شد.

یکی از کار‌های ابراهیم انتقال مجروحان و شهدا از منطقه به عقب جبهه بود. گاهی اوقات پیکر‌های مطهر شهدا در ارتفاعات بازی‌دراز بر شانه‌های ابراهیم می‌نشست تا به دست خانواده‌هایشان برسد.

خانواده شهیدان ورزش، مدیران فرهنگی، بانوان، پهلوانان و قهرمانان ورزش کشور از جمله حسین رضازاده و سردار اجرلو مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در نخستین جشنواره جایزه اخلاق و مرام شهید پهلوان ابراهیم هادی حضور داشتند.

در جشنواره اخلاق و مرام هادی پهلوان شهید ابراهیم هادی شش نفر از قهرمانان کشور پهلوان شناخته شدند و نماد یادبود شهید ابراهیم هادی را دریافت کردند.

ورزشکاران باستانی در این مراسم به اجرای ورزش باستانی پرداخته و مورد توجه حاضران قرار گرفتند.

جشنواره اخلاق و مرام شهید هادی در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی استقرار یافته و قابل دسترسی همگان خواهد بود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها