سرهنگ «موسوی» مطرح کرد؛

لزوم مستندسازی خاطرات والدین شهدا با نگاه تربیتی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: باید خاطرات والدین و همسران شهدا با نگاه تربیتی ثبت و ضبط شود.
کد خبر: ۴۸۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱ - 26October 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ «سید شمس‌الدین موسوی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان در آیین اختتامیه کمیته آفرینش‌های فرهنگی و هنری در راستای کنگره ملی ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار داشت: از دو سال گذشته که فرآیند اجرایی دبیرخانه کنگره ملی ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان آغاز به کار کرد، در ابتدا ۲۲ کمیته تشکیل شد که با اضافه شدن دو کمیته دیگر از جمله کمیته محرومیت‌زدایی، تعداد کمیته‌ها به ۲۴ افزایش یافت.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به ارائه گزارش برگزاری کنگره ۳ هزار و ۵۳۵ شهید استان به رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: پس از ارائه گزارش رهبر معظم انقلاب اسلامی نمره خیلی خوب را به برگزارکنندگان دادند و سخنرانی‌های ایشان در روز اجلاسیه به اطلاع عموم خواهد رسید.
 
وی با بیان اینکه از کمیته‌هایی که رسالت فرهنگی بر عهده داشتند، انتظار تولید محتوا می‌رفت، ابراز داشت: قرار بود در برخی کمیته‌ها محصولاتی ارائه شود. خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این زمینه به خوبی اقدام کرده و محصول تولید شده و کتاب‌های این اشعار، داستان‌ها و خاطرات نیز چاپ و در سطح کشور توزیع خواهد شد.
 
موسوی با بیان اینکه اشعار و داستان‌ها، خاطرات پدران و مادران شهدا را یادآوری می‌کند، تصریح کرد: یکی از مواردی که در چاپ کتاب‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرات همسران شهدا است همچنین جای خالی خاطرات مادران شهدا نیز دیده می‌شود و نویسندگان استان کتاب‌هایی را در این موضوعات به چاپ رساندند.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان گفت: کمیته آفرینش‌های فرهنگی و هنری تنها کمیته‌ای بود که به صورت خودجوش به سراغ والدین و همسران شهدا رفت و حال که بسیاری از این عزیزان در میان ما نیستند و به علت کهولت سن و یا بیماری توان ثبت خاطرات خود را ندارند، کمیته‌های مختلف و رسانه‌ها در ثبت و ضبط و مستندسازی این خاطرات اقدام کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها