عضو شورای شهر تهران تاکید کرد؛

لزوم برخورد با خودرو‌های دودزای شهرداری و پلیس/ آلودگی هوا شوخی‌بردار نیست

علوی با تأکید بر لزوم برخورد با خودرو‌های دودزای شهرداری و راهور گفت: پلیس در برخورد با خودرو‌های آلاینده تمایزی میان خودرو‌های شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود.
کد خبر: ۴۸۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 26October 2021

لزوم برخورد با خودرو‌های دودزای شهرداری و پلیس/ آلودگی هوا شوخی‌بردار نیستبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سید احمد علوی عضو شورای شهر در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود بر لزوم دریافت معاینه فنی و تعمیر خودرو‌های دودزای شهرداری، سازمان‌ها و پلیس تأکید کرد و با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر کم بارش بودن پاییز امسال اظهار داشت: همانگونه که آمار و اطلاعات نشان می‌دهد از ابتدای سال تا امروز تنها دو روز هوای پاک در تهران داشتیم و اکنون که به ماه‌هایی که به گواهی آمار در سال‌های گذشته آلوده‌ترین روز‌های پایتخت را رقم زدند نزدیک می‌شویم و لازم است که از پلیس راهنمایی و رانندگی درخواست کنم تا با جدیت بیشتر به برخورد با خودرو‌های آلاینده بپردازند و در جریمه و توقیف خودرو‌های فاقد معاینه فنی عزم بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به دودزا بودن خودرو‌های شهرداری مخصوصا خودرو‌های حمل زباله خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضا در موارد متعدد مشاهده شده است که خودرو‌های خود شهرداری مخصوصا خودرو‌های سنگین و خودرو‌های حمل زباله، خودرو‌های سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و همینطور خودرو‌های سنگین راهنمایی و رانندگی با وجود آلایندگی زیاد به راحتی در شهر تردد می‌کنند.

علوی خطاب به مسئولان ذیربط با بیان اینکه لازم است که مسئولان نسبت به تعمیر این خودرو‌ها اقدام کنند و پلیس هم در برخورد با خودرو‌های آلاینده تمایزی میان خودرو‌های شهروندان و سازمانی و دولتی قائل نشود، افزود: همکاران محیط زیست و مسئولان مرتبط نیز نسبت به فعالیت کارخانه‌های اطراف تهران اقدامات لازم و مراقبت‌ها را داشته باشند تا میزان آلایندگی به حدی نرسد که مدارس باز نشده، بار دیگر تعطیل شوند.

عضو شورای شهر تاکید کرد: آلودگی هوا شوخی بردار نیست، سال گذشته که هم منع تردد شبانه بود و هم دورکاری‌ها برقرار و ترافیک کمتر از امسال، کم شاهد روز‌های آلوده در تهران نبودیم. امسال دورکاری‌ها لغو شده، مدارس در آستانه بازگشایی هستند و هم اکنون نیز شاهد ترافیک سنگین در تهران هستیم، بنابراین لازم است که تمام تلاش خود را برای کنترل آلودگی هوا به کار بگیریم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها